اجرای 860 فقره بازرسی از اصناف درشهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر گفت در زمینه تأمین و توزیع کالاهای پرمصرف مردم در ماه رمضان و عرضه بهداشتی آنها می‌بایست نظارت دقیق و مستمر صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 860 فقره بازرسی از اصناف درشهرستان اسلامشهر

حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیته فرهنگی و اجتماعی شهرستان در سخنانی اظهار کرد: کاهش هنجارشکنی و روزه‌خواری در ملأ عام‌ که در سال‌های اخیر افزایش یافته، نیازمند کار فرهنگی اثرگذار است.

وی بیان کرد:همه صاحبان رسانه و کسانی که مسئولیت آگاهی بخشی به جامعه را بر عهده دارند از جمله نهادهایی مانند،آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی، فرهنگ‌ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی،بسیج و اعضای ستادها و شوراهای تخصصی فرمانداری می‌بایست فعالانه به میدان بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات موثر ستاد تنظیم بازار شهرستان در تامین، توزیع و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه‌های پایانی سال، تعطیلات نوروز و ایام‌ماه مبارک رمضان گفت: در زمینه تأمین و توزیع کالاهای پرمصرف مردم در ماه رمضان و عرضه بهداشتی آنها می‌بایست نظارت دقیق و مستمر صورت گیرد.

در ادامه جلسه،حسین ناطقی پور، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اسلامشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر گفت: در طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ و ایام نوروز بالغ بر ۸۶۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی شهرستان انجام و با تشکیل ۱۵۷ فقره پرونده بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال جریمه برای آنها صادر شده است.

همچنین رئیس اداره اماکن نیروی انتظامی شهرستان نیز در سخنانی تصریح کرد: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون با ۱۵۰ مورد بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی و اغذیه فروشی و رستوران‌های فعال در شهرستان توسط گشت‌های مشترک اصناف با مأمورین اماکن ناجا، تعداد ۳۸ مورد اخطار پلمب و ۲۷ مورد تعهدنامه کتبی برای واحدهای متخلف صادر شده و ۱۲ رستوران و باغچه رستوران متخلف پلمب و ۶۱ نفر از افرادی که اقدام به هنجار شکنی و روزه‌خواری در ملأ عام و انجام خلاف قانون کرده بودند نیز دستگیر شدند.

سپس فاطمه اصغر پور کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت بازرسان بهداشتی اسلامشهر خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و در طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا و عرضه آش و حلیم، با انجام ۱۰۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تعداد ۱۹۵ فقره اخطار و ۲۹ مورد پلمب صادر و اجرا شد و در ۱۵۰ مورد بازرسی انجام شده از شیرینی فروشی‌ها و مراکز عرضه زولبیا و بامیه تعداد ۱۵ مورد اخطار صادر و ۶ کارگاه تولید زولبیا و بامیه غیر بهداشتی هم پلمب و تعطیل شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار