در جلسه با موضوع سلامت و بهداشت دانش‌آموزان در مدارس منطقه ۱۳ مطرح شد:

بهداشت مدارس و سلامتی دانش‌آموزان را جدی بگیریم

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ در جمع مدیران مدارس به همکاری و تعامل نزدیک آموزش و پرورش با مرکز بهداشت در نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بهداشت  مدارس و سلامتی دانش‌آموزان  را جدی بگیریم

این جلسه با حضور علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، هادی انجمن؛ کارشناس بهداشت، جمیله قرایی؛ کارشناس مرکز بهداشت شرق، افسون رحیمیان؛ رئیس مرکز خدمات جامع سلامت شهری صلواتی و مدیران مدارس به صورت مجازی در بستر شاد برگزار شد.

علی امیری معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ ضمن قبول طاعات و عبادات به مدیران مدارس و گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی و با اشاره به زندگی امام حسن مجتبی و با تاکید بر تعامل بین مرکز بهداشت شرق و آموزش و پرورش در جهت اطلاع رسانی بهداشتی و کاهش مشکلات گفت : روز ۱۴ فروردین، با عبور از پیچ سخت و پرچالش، مدارس حضوری شد. آموزش و پرورش با چالش جدی در زمان پسا کرونا مواجه شد اما با همکاری، درایت و دلسوزی مدیران مدارس و با توجه به رعایت مطلوب دستورالعمل های بهداشتی، کلاس ها به صورت حضوری و با موفقیت برگزار شد.

وی گفت: اگر چه تربیت در نظام تربیت رسمی و عمومی در یک فضای تعاملی رودرو اتفاق می افتد اما در این شرایط سخت کرونا، تلاش شد تا ارزش ها، هنجارها و فرهنگ حاکم بر فضای مدرسه در فضای مجازی حاکم شود تا تربیت و آموزش دچار سستی و گسست نگردد؛ هرچند فناوری و فضای مجازی هدف نیست ولی در این شرایط سخت کرونایی، وسیله‌ای و ابزاری برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش بود.

در ادامه جمیله قرایی؛ کارشناس مرکز بهداشت شرق تهران، ضمن تبریک به مناسبت شروع تازه مدارس و با تاکید بر سلامت دانش آموزان اظهار کرد: از مدیران مدارسی که در سامانه سنجش سلامت، ثبت نام کرده اند قدر دانی میکنم و به دلیل ثبت تقریبا همه مدارس منطقه ۱۳ در این سامانه و با توجه به کسب شاخص های سلامت، این منطقه جزو شهر سالم قرار گرفت.

قرائی در رابطه با جدی گرفتن پهداشت و سلامتی در مدارس و علائم بیماری کرونا در بین دانش آموزان با توجه به نسخه صفرهشت، به علائمی شامل آب ریزش بینی و گرفتگی صدا اشاره کرد و همچنین به دو نکته ی اصلی تهویه کلاس و زدن ماسک تاکید کرد.

وی در ادامه به تزریق واکسن در بین دانش آموزان" دو دوز کامل" و معلمان "سه دوز کامل" ترغیب و توصیه کرد و گفت: در معاینات پزشکی پایه های اول، چهارم، هقتم و دهم از مدیران مدارس انتظار همکاری داریم و اگر در این معاینات، با دانش آموز مشکل دار که دارای بیماری خاص هست مواجه شدید حتما به مرکز بهداشت شرق اطلاع دهید تا بررسی های لازم انجام و دانش آموز به مراکز تخصصی ارجاع شود.

در پایان افسون رحیمیان؛ دکتر و رئیس مرکز خدمات جامع سلامت شهری صلواتی گفت: سلامت یک رفاه اجتماعی، روانی و جسمی است. هدف از طرح "خانه مشارکت مردم در سلامت"( که در منطقه ۱۳ نزدیک به ده سال است که در حال اجراست) این است که مردم در سلامتی خود مشارکت داشته باشند هدف ما توانمندکردن مردم هست و حساس شدن آنها به آنچه که پیرامونشان می گذرد. ۲۵ درصد از سلامت مردم مربوط به وزارتخانه بهداشت و درمان هست و ۷۵ درصد دیگر مربوط به ارگانهای دیگر از قبیل آموزش و پرورش، کمیته امداد، بسیج و .‌‌.. که مهمترین ارگان آموزش و پرورش است.

رحیمیان در پایان گفت:در طرح مشارکت، سفیران سلامت، مشکلات را به ما انتقال می دهند و ما به عنوان حلقه ارتباطی و با هماهنگی با ارگان مربوط به این مشکل، برای بر طرف شدن آن تلاش می کنیم. و امیدواریم که در این زمینه برای مشارکت در سلامتی، همکاری خوبی را با آموزش و پرورش داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار