اعلام شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی از برگزاری حداکثر 90 دقیقه‌ای مراسم شب‌های قدر در شهر‌های قرمز، زرد و نارنجی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در آذربایجان شرقی

تراب محمدی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: این مراسم پرفیض در شهر‌های قرمز در اماکن مختلف با ۳۰ درصد، در شهر‌های نارنجی با ۵۰ درصد، در شهر‌های زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود و در شهر‌های آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی نماز عید فطر در فضای باز محدودیتی وجود ندارد ادامه داد: در فضای بسته باید بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد برگزار شود و همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بلامانع است.

محمدی از شهروندان خواست در مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر به همراه خود قرآن، تسبیح، مهر و کتاب ادعیه شخصی داشته باشند.
وی گفت: دانشگاه‌ها و مدارس استان باید بازگشایی شوند و هیچ بهانه‌ای برای عدم بازگشایی قابل قبول نیست و امتحانات نیز به صورت حضوری برقرار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین با اشاره به ضرورت ثبت نام اصناف در سامانه ایران من ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان باید به جد پیگیر ثبت نام صنوف در این سامانه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری‌ها در استان گفت: در حال حاضر ۲۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۵ نفر بدحال هستند.

بهمن نقی پور با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان افزود: میزان رعایت بهداشت فردی از ۶۶ درصد به ۶۰ درصد، استفاده از ماسک از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۶۰ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: از ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی چهار شهرستان آذرشهر، سراب، ملکان و میانه نارنجی و ۱۷ شهرستان اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، جلفا، چاراویماق، خداآفرین، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، هریس، هشترود، هوراند، ورزقان و تبریز در وضعیت زرد کرونایی هستند و شهرستان قرمز و آبی نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار