باقرزاده در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی؛

فردی که می‌خواهد مسئولیتی به عهده بگیرد عبادت می‌کند

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تکریم و معارفه هر دو عبادت است، گفت فردی که می‌خواهد مسئولیتی به عهده بگیرد عبادت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فردی که می‌خواهد مسئولیتی به عهده بگیرد عبادت می‌کند

اصغر باقرزاده در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور که صبح امروز در سازمان دانش آموزی برگزار شد، اظهار کرد: پروردگار متعادل را سپاسگزاریم که ما را به روز چهاردهم ماه مبارک رمضان رساند، امیدوارم توفیقات بعدی نیز در این ماه نصیب ما شود و از نعمات الهی بی بهره نمانیم.

وی ضمن تشکر از حضور عزیزانی که از سازمان دانش آموزی در جلسه حضور دارند، افزود: لازم است از آقای تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و آقای مهاجر که از اداره کل فرهنگی- هنری معاونت پرورشی و فرهنگی به این جلسه آمدند، تشکر کنم.

باقرزاده ادامه داد: بهانه تشکیل این جلسه تکریم قائم مقام محترم سازمان دانش آموزی است که بیش از 2 سال عهده دار این مسئولیت بودند و زحمات فراوانی کشیدند. همچنین امروز مراسم معارفه و معرفی حسین عبادتی به عنوان قائم مقام جدید سازمان دانش آموزی است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم جلسه را با حضور همه همکاران و به صورت عمومی برگزار کنیم، البته این امر مانع برگزاری جلسه عمومی تری بعد از ماه رمضان، نمی شود.

وی در ادمه بیان کرد: ماه مبارک رمضان دعاهای فراوانی دارد و از یکی از دعاهای ماه مبارک رمضان برای تکریم و معارفه امروز استفاده می کنم و شما انشالله توفیق خواهید یافت که این دعاها را خودتان بخوانید و به آن ها توجه کنید. این دعاها همه سرشار از رحمت، نور و درخواست عنایت پروردگار است.

باقرزاده اضافه کرد: در بخشی از این دعاها آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ أَنْ تَجْعَلَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ فِی الْأَمْرِ الْحَكِیمِ‏ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لاَ يُرَدُّ وَ لاَ يُبَدَّلُ‏ أَنْ تَكْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَيْتِكَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُكَفَّرِعَنْ سَيِّئَاتِهِمْ (عَنْهُمْ سَيِّئَاتُهُمْ)‏» بدین معنی که «بار خدایا از تو درخواست مى ‏کنم که مقرر فرمایى در قضا و قدر حتمى و حکیمانه خود از آن قضایى که برگشت ندارد و تبدیل نشود. اینکه مرا در زمره حاجیان بیت الحرام بنویسى آنان که حج شان بدرستى و نیکویى گذارده شود و از کوشش و جهد آنان قدردانى شود و گناهان شان آمرزیده و سیئات و بدی هایشان جبران شود.»

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش اول این دعا برای افرادی است که توانسته اند مسئولیتی که برعهده آنها گذاشته شده را به نتیجه برسانند؛ کسی که توانسته یک عملیات، یک عبادت و یک مسئولیت را به خوبی انجام دهد. از خدا می خواهیم برای شما چنین نتایجی باشد.این دعا برای بحث تکریم است که برای آن فرد دعا می کنیم که مشمول این دعا شود.

وی عنوان کرد: بخش دوم این دعا برای فردی است که می خواهد مسئولیتی را برعهده بگیرد که در این دعا آمده است که «وَ أَنْ تَجْعَلَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ عُمُرِی فِی خَيْرٍ وَ عَافِيَةٍ وَ تُوَسِّعَ فِی رِزْقِی وَ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِكَ وَ لاَ تَسْتَبْدِلْ بِی غَيْرِی‏» بدین معنی که « و اینکه مقرر فرمایى در قضا و قدرت درازى عمرم را در خیر و تندرستى و فراوان کنى روزی ام را و قرار دهى مرا از کسانى که یارى کنى به او دینت را و به جاى من دیگرى را نگذارى.»

باقرزاده افزود: در دعای بیستم صحیفه سجادیه مشهور به دعای مکارم الاخلاق نیز آمده «مادامی که عمرم در طاعت تو به کار رود؛ و هنگامی‌که عمرم بخواهد چراگاه شیطان شود، جانم را بستان؛ پیش از آن‌که دشمنی و نفرت ات بر من پیشی گیرد، یا خشم ات نسبت به من پابرجا و استوار شود.»

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تکریم و معارفه هر دو عبادت است، ادامه داد: فردی که می خواهد مسئولیتی به عهده بگیرد عبادت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: «استاد سیف وقتی به اتاق من آمدند و عکس هایی که در اتاق بنده است را ملاحظه کردند، آیه 14 سوره یونس را خواندند که می فرماید: « ثُمَّ جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِی الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ» بدین معنی که « سپس ما بعد از آنها شما را در زمین جانشین کردیم تا بنگریم که چگونه عمل خواهید کرد.»

باقرزاده اشاره کرد: در این مدت نه چندان طولانی آشنایی که با آقای بحری زاده پیدا کردم، به سلامت نفس، ایمان و تقوای او تاکید می کنم، به اینکه خیرخواه بودند. آقای بحری زاده نسبت به مجموعه، شما همکاران و خود بنده خیرخواه بودند و فعالیت هایی که انجام داده بودند نیز فعالیت های خوبی بود که اجمالا بنده را در جریان قرار دادند.

وی ضمن معرفی حسین عبادتی به عنوان قائم مقام جدید سازمان دانش آموزی گفت: حسین عبادتی از مجموعه آموزش و پرورش هستند، دوران جوانی و نوجوانی خود را در تشکل های دانش آموزی مختلف از جمله سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گذراندند. همچنین در دوره جوانی به عنوان مشاور جوان استان در مجموعه های مختلف فعالیت کردند. عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و عضو مجموعه شورای جوانان استان و کشور بوده اند. آقای عبادتی مطالعه خوبی در زمینه تشکل های دانش آموزی و تجارب خوبی در فضای اجرایی و عملیاتی دارند.

باقرزاده بیان کرد: برای ایشان نیز آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم با تدبیر و استفاده بهینه از افراد این مجموعه، موارد ذکر شده در حکم خود را که مبتنی بر اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و اساسنامه سازمان است، به مرحله اجرا برسانند.

وی خطاب به عبادتی افزود: انشالله با برگزاری جلسه مستمر با افراد سازمان دانش آموزی و شناسایی توان هر فرد در این سازمان برنامه ریزی کنید. باید توجه داشت که در این سازمان جانشین و قائم مقام یک کار تشریفاتی نیست و یک کار ویژه است زیرا عهده دار مسئولیت کامل مجموعه می شود.

حسین عبادتی قائم مقام جدید معاون وزیر در سازمان دانش آموزی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه باید از اعتماد آقای باقرزاده و مجموعه، تشکر کنم اظهار کرد: امیدوارم در این مسیر که فکر می کنم خیلی هم هموار نیست، موفق باشم. البته حتما دعای خیر آقای بحری زاده و تلاش های شبانه روزی همکاران در این سازمان به ما کمک می کند.

تشکیلات می تواند زمینه را برای بروز و ظهور استعدادها فراهم کند

وی افزود: تجربیات تشکیلاتی خوبی در جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است که به واسطه علاقه خود به تشکل های دانش آموزی آنان را مطالعه کرده ام. در دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش آموز توسط همین تشکیلات ساماندهی شدند لذا تشکیلات یک نقش اساسی دارند و می توانند زمینه را برای بروز و ظهور استعدادها در جهت تحقق تمدن سازی به عنوان رویکرد اصلی انقلاب اسلامی فراهم کنند.

تک تک دانش آموزان سربازان انقلاب هستند

عبادتی گفت: در کنار ظرفیت تشکل ها مجموعه سازمان دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی قطعا کمک کننده هستند. نگاهمان نباید به این ظرفیت ها تعارضی باشد باید در کنارهم قرار دادن انواع سلیقه ها بدانیم که تک تک دانش آموزان سربازان انقلاب هستند. باید در آموزش و پرورش برای هر سلیقه ای برنامه ریزی شود و با احترام به سلیقه های مختلف به الگوی مطلوب رسید.

اردشیر دهقانی معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی نیز در این مراسم ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای آقای عبادتی اظهار کرد: افرادی که از اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان به سازمان آورده شدند، افراد موثری بودند البته این را نیز به فال نیک می گیریم که شما از بدنه تشکل های دانش آموزی هستید.

وی با اشاره به فراز و فرودهای سازمان دانش آموزی و آمدن افراد مختلف به عنوان قائم مقام سازمان افزود: آقای بحری زاده مدیریت مبتنی بر اخلاق را در سازمان حاکم کرد که یکی از این اقدامات در سازمان ریل گذاری مبتنی بر علم، پژوهش و دانش محوری مطابق با خواست حاکمیت بود که بنا نهاده شد.

دهقانی به نیابت از تمام دانش آموزان، مربیان، همکاران و شورای معاونین از آقای بحری زاده تشکر کرد و گفت: کار در تشکل های دانش آموزی باید مبتنی بر علاقه و نیاز دانش آموز باشد. همچنین حوزه معاونت پرورشی نیز باید به تشکل ها اعتماد کند.

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان نیز در پایان این مراسم گفت: در طول خدمتم در حوزه تشکل ها آقای بحری زاده را جز استثناها می دانم؛ او فردی خوش فکر و اهل برنامه ریزی بود.

وی به شناختش ازعبادتی اشاره کرد و ادامه داد: آقای عبادتی را از سال 90 می شناسم او به شدت اهل تعامل و مشورت پذیر است.کار تربیتی و دانش آموزی را به خوبی می شناسد. اقای عبادتی اهل مطالعه و بررسی است و دلسوزی او همیشه زبانزد بوده است.

تاریخی بیان کرد: امیدواریم با حضور او در سازمان شاهد کارهای ماندگاری در حوزه تشکل ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار