بازرس میادین میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با پانا

میوه و صیفی‌جات رو به ارزانی می‌رود

تهران (پانا) - تغییر قیمت میوه‌ها و صیفی‌جات در روزهای اخیر خبرسازترین اخبار حوزه کشاورزی بود اما با از دست دادن مشتری‌های شان اکنون تا حدودی قیمت‌ها ثبات پیدا کرده است. میادین تره‌بار آخرین نرخ نامه قیمت میوه و صیفی‌جات خود را منتشر کرد و به گفته عضو اتحادیه بارفروشان با توجه به اینکه هوا رو به گرمی می‌رود قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
میوه و صیفی‌جات رو به ارزانی می‌رود

یکی از ویژگی‌های فصل بهار محدودیت‌هایی است که در انتخاب میوه‌ها وجود دارد. از یکسو میوه‌های زمستانی ماه‌ها در انبار مانده‌اند و آنچه به بازار تزریق می‌شود طعم و رنگ شان رو به افول است و از سوی دیگر نوبرانه های تابستانی تازه سر از مغازه‌ها و فروشگاه‌های میادین تره‌بار درآورده‌اند. امسال اما افزایش ناگهانی قیمت‌های برخی از میوه‌ها و صیفی‌جات باعث شد تا افت‌وخیزهای بسیار زیادی در حوزه میوه را بگذرانیم. از گوجه کیلویی 25 هزار تومان تا بادمجان کیلویی 18 هزارتومانی پشت سر گذاشته شد. در این تغییر قیمت‌ها موضوع اعتصاب کامیون دارها چندان بی‌تأثیر نبود اما به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه این قیمت‌ها با افزایش ناگهانی مشتری خود را از دست می‌دهند و ناگزیر به سمت کاهش قیمت می‌روند.

قیمت میوه و صیفی‌جات رو به کاهش است

علی امامی، بازرس میادین میوه و تره‌بار و عضو اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با پانا با اشاره روند کاهشی قیمت میوه‌ها و صیفی‌جات گفت: «قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تغییر داشته و رو به کاهش است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت زیرا به سمت فصل گرما می‌رویم و فراوانی میوه‌ها باعث کاهش قیمت می‌شود.»

هوا که گرم ‌شود میوه فراوان می‌شود

عضو اتحادیه بارفروشان افزود: «هوا که گرم می‌شود محصول بیشتری عرضه می‌شود و اقلامی مانند ملون، هندوانه و توت‌فرنگی فراوانی بیشتری پیدا می‌کند و ارزان‌تر می‌شود.»

وی تغییر قیمت بادمجان را به دلیل صادرات عنوان کرد و گفت: « در همان زمان در شهر تهران بادمجان فراوان و ارزان شد و به همین دلیل برای کشورهایی چون عراق صادر شد و با افزایش ناگهانی بلافاصله قیمت این کالا کاهش پیدا کرد و اکنون بادمجان درجه 1 در میدان 6 هزار تومان است.»

اکنون 150 تریلی هندوانه در سطح میدان داریم و کیلویی 4 تا 5 هزار تومان فروش می‌رود.»

فقط دلال‌ها فاکتور صادر نمی‌کنند

امامی با اشاره به اینکه شرایط جوی مساعد بوده اظهار کرد: «ما با توجه به‌خوبی آب‌وهوا قطعاً در فصل تابستان با کمبود میوه روبرو نخواهیم شد و با توزیع خوبی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.»

بازرس و کار‌شناس میادین میوه‌و‌تره‌بار درباره فاکتورهایی که در میادین اصلی باید زده شود و انجام نمی‌شود، گفت: «این موارد بسیار اندک است و معمولاً دلال‌ها هستند که فاکتور نمی‌زنند اما در میادین میوه فراوان است و فروشنده‌های اصلی ما بدون فاکتور کار نمی‌کنند و اگر چنین باشد با آن‌ها برخورد می‌شود. اتحادیه ناظر دارد و بازرس‌ها به هر نوع تخلفی رسیدگی می‌کند.»

بر اساس گزارش میادین شهرداری تهران قیمت انواع میوه و تره‌بار، امروز یک‌شنبه 28 فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار