معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

طرح آزادسازی اماکن ورزشی مبتنی بر مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست تخصصی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران، طرح آزاد سازی اماکن ورزشی را مبتنی بر حضور دانش آموزان با رویکرد خانواده، تحولی و افزایش مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح آزادسازی اماکن ورزشی مبتنی بر مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، الهه حسن پور در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان حوزه اداری، مدیران و معلمان مدارس، معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی و کارشناسان و مراقبان سلامت در امر بازگشایی مدارس اظهار کرد: با دستورالعمل ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر فعالیت حضوری کلیه مدارس پس از تجربه دو ساله فعالیت‌های آموزشی تلفیقی، بار دیگر فعالیت‌های آموزشی مدارس از سرگرفته شد و این امر موجب شد تا شهرها و مناطق روستایی پس از تعطیلات نوروز، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گیرد.

وی افزود: تعطیلی مدارس علاوه بر این که موجب شده بود تا فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی دانش‌آموزان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و متأسفانه افت تحصیلی و اضافه وزن و برخی اختلالات در آنان مشاهده شود، فعالیت بسیاری از مشاغل مرتبط به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نیز در این ایام کمرنگ شده بود.

حسن پور در ادامه به تشریح برنامه‌ها و اهداف معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پرداخت و افزود: در خصوص طرح شهید خرازی و آزادسازی اماکن ورزشی برای حضور دانش آموزان، رویکرد خانواده، تحولی و افزایش مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت و فرآیند یاددهی، یادگیری مبتنی بر سند تحول مدنظر است.

وی ادامه داد: این طرح نیز با رویکرد خانواده، عدالت محوری، توسعه و تعمیم ورزش و طرح شهید سلیمانی با هدف تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است.

شایان ذکر است در بخش دیگر از این گردهمایی در خصوص نظارت بر ثبت اطلاعات سواد حرکتی در سامانه، گرامیداشت هفته سلامت و تجلیل از فعالان عرصه سلامت دانش آموزی و نیز جشنواره سفیران سلامت تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار