معاون وزیر آموزش و پرورش:

الگوی برنامه درسی آموزش عمومی قرآن کشور تولید می‌شود

تهران (پانا) - جلسه کارگروه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با موضوع چگونگی تولید الگوی برنامه درسی آموزش عمومی قرآن کریم با حضور معاون وزیر و سرپرست سازمان و سایر اعضا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
الگوی برنامه درسی آموزش عمومی قرآن کشور تولید می‌شود

این جلسه با دو دستور « تولید الگوی برنامه درسی آموزش عمومی قرآن کشور» و «بررسی جایگاه کتاب‌های درسی آموزش قرآن به عنوان محتوای آموزش حفظ عمومی قرآن در مساجد» برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسن فلاح دبیر کارگروه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کارگروه در سال 1400، از برگزاری طرح اتقان (ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان دوره ابتدایی) در استان قم با مشارکت شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت آموزش ابتدایی، معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد.

در ادامه جلسه در راستای برنامه‌ریزی و اجرایی سازی راهبردهای مرتبط سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم، طرح مقدماتی الگوی برنامه درسی آموزش عمومی قرآن کشور ارائه گردید و اعضاء ضمن استقبال عمومی از این طرح، نظرات سازنده و تکمیلی خود را ارائه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و تقدیر از برگزاری مستمر جلسات کارگروه، گفت: رساندن قرآن به جایگاه اصلی در جامعه اهتمام و توجه بالایی می طلبد و امید است در این مسیر خادمان خوبی برای قرآن و فرهنگ قرآنی باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت اقتضائات سنی کودکان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی تصریح کرد: در آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان باید بدانیم برای چه کسی و در چه دنیایی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

در پایان جلسه مقرر شد طرح مقدماتی ارائه شده پس از اعمال اصلاحات و ملاحظات مطرح شده مجدداً در کارگروه به بحث گذاشته شده و بررسی دستور دوم جلسه به دیگر جلسات این کارگروه موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار