مسوول اداره پایش اداره کل محیط زیست استان:

هوای قزوین از پدیده گرد و غبارها پاک و بی‌خطر شد

قزوین(پانا)- مسئول اداره پایش و آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان قزوین گفت پدیده گرد و غبار از ظهر دیروز با شدت قابل قبولی رو به کاهش رفته و هوای استان بعد از بارندگی دیشب کاملا پاک و بی‌خطر شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هوای قزوین از پدیده گرد و غبارها پاک و بی‌خطر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قزوین، رامین رمضانی،مسوول اداره پایش و آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان قزوین روزیکشنبه در برگزاری جلسه مشترک گروه آموزشی محیط زیست گفت: منشاء این گرد و غبار از کشور عراق بود که ابتدا استان های غربی و شهرهای قصر شیرین و کرمانشاه و پس از آن، ۲۴ استان کشور از جمله قزوین را تحت تاثیر قرار داد.

وی اضافه کرد: بخشی از این پدیده گرد و غبار که به صورت یک توده هوا قابل ردیابی بود با بارندگی از میان رفت و بخشی دیگر به تدریج از مرزهای شرقی خارج شد.

این کارشناس با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال ورود توده دیگر از گرد و غبارها به استان در آخر هفته،گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، کاهش میزان ورودی منابع آبی به رودخانه ها و کشاورزی ناپایدار احتمال ورود توده های دیگر از گرد و غبار به استان و کشور وجود دارد و حتی احتمال می رود که در سال های آینده وضعیت بدتری را هم شاهد باشیم.

رمضانی همچنین به شهروندان توصیه کرد: در این شرایط، همه گروه های حساس، بیماران قلبی، افراد سالمند و بانوان باردار باید از خانه خارج نشوند و حتما از ماسک استفاده کنند تا توده گرد و غبار از استان و کشور خارج شود.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکلات در کل باید کشورهای منطقه با یکدیگر هماهنگ باشند و برنامه های پیشگیرانه را در این زمینه اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار