مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

کرونا موجب افزایش نرخ بازماندگی از تحصیل شد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بیماری منحوس کرونا در دو سال اخیر موجب دور شدن دانش‌آموزان از آموزش حضوری شد، گفت آسیب‌های فراوانی از این اتفاق رقم خورد که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش نرخ بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کرونا موجب افزایش نرخ بازماندگی از تحصیل شد

«علیرضا سعدی‌پور» در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش مازندران که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار شد، تصریح کرد: کرونا به سبب دور کردن دانش‌آموزان از مدرسه، آسیب‌های فراوانی از جمله شکاف طبقاتی، آسیب‌های تربیتی، مشکلات جسمی و حرکتی، و افت تحصیلی را بر تعلیم و تربیت تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس نقطه امیدی برای جبران مشکلات یاد شده است، افزود: همه باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی و جدیت، موجب استمرار بازگشایی حضوری مدارس شویم. خانواده‌ها نیز به شدت خواستار استمرار آموزش حضوری هستند و ما باید از این فرصت برای جبران آسیب‌های دو سال اخیر استفاده کنیم. این نیازمند پیگیری، برنامه‌ریزی، نظارت، و تعامل سازنده با خانواده‌ها است و باید مدیران و روسای شهرستان‌ها پای کار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن استقبال از تصمیم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر آموزش حضوری گفت: حقیقت این است که طی دو سال اخیر و در اثر شیوع کرونا و آغاز آموزش مجازی، درصد قابل توجهی یادگیری ازدست رفته داریم که تنها با آغاز آموزش حضوری قابل جبران است. همچنین افت تحصیلی پنهان که منجر به بازماندن از تحصیل می‌شود رشد داشته که با آموزش حضوری و بازگشایی مدارس جبران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار