افزایش فضاهای ورزشی در هر شهرستان و منطقه حوزه آموزش و پرورش استان

رشت ( پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گیلان گفت: اعتباری بالغ بر16 میلیارد تومان را به مدارس هدف ارسال کردیم تا در هر شهرستان و منطقه حوزه آموزش و پرورش، یک زمین چمن مصنوعی و یک زمین فوتبال ساحلی داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش فضاهای ورزشی در هر شهرستان  و منطقه حوزه آموزش و پرورش استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گیلان، با اشاره به تأثیر گذاری ورزش در سلامت دانش آموزان و افزایش فضاهای آموزشی با توجه به محدود بودن این فضا در ناحیه یک و دو رشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یک سوم دانش آموزان استان گیلان در رشت هستند و تراکم قابل توجهی از دانش آموزان را در این استان داریم، حتما با هماهنگی نوسازی مدارس برنامه های آینده را به نحوی تدارک خواهیم کرد که ان شاءالله دانش آموز های ما در نواحی یک و دو رشت در آینده موقعیت بهتری را از نظر فضای آموزشی تجربه کنند. همچنین صحبتی که با اداره نوسازی داشتیم، جهت توزیع تجهیزات در مدارس به خصوص در ادامه سال تحصیلی، می توانیم شرایط را تا حدودی تغییر دهیم و با توجه به پروژه‌هایی که الان در دست احداث و تکمیل است، ان شاءلله دانش آموزان مهر ماه بهتری را تجربه خواهند کرد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی جهت افزایش فضاهای ورزشی استان گیلان اندیشیده شده است، افزود: یک اتفاق خوب افتاد، در همین شرایط که کشور دارای مضیقه های مالی است و ما دشواری‌های اقتصادی کشور را درک میکنیم، تفاهم‌نامه‌های که حدود سه هفته قبل در تهران با معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر داشتیم، اعتباری بالغ بر حدود ۱۵ میلیارد تومان را دریافت کردیم. این ۱۵ میلیارد تومان را به مدارس هدف ارسال کردیم تا در هر شهرستان و منطقه حوزه آموزش و پرورش یک زمین چمن مصنوعی و یک زمین فوتبال ساحلی داشته باشیم. علاوه بر این در مرکز ، شرق و غرب یک سالن ورزشی به سالن‌های موجود ما اضافه خواهد شد و یک سالن استاندارد تیپ یک هم در مرکز استان خواهیم داشت تا ما بتوانیم مسابقات کشوری را در استان با شرایط مطلوب برگزار کنیم. در حال حاضر یک میلیارد تومان اعتبار این پروژه را دریافت کردیم و با اهتمامی که استاندار گیلان داشتند، امیدواریم که بتوانیم این پروژه‌ها را در شهریور ماه افتتاح کنیم و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. ضمنا بحث چاقی دانش آموزان که ما را نگران کرده است و در دوره کرونا متاسفانه تشدید هم شد، با اتمام این پروژه ها، شاهد افت و خیز و فعالیت بدنی بهتر دانش‌آموزانمان در آینده باشیم.

فائزی در پایان به اهمیت درس تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: ما درس تربیت بدنی را درس مهمی میدانیم، کلاس تربیت بدنی، کلاس با اهمیت برای دانش آموزان است و با نگاه به سلامت دانش آموزان، فکر سالم در جسم سالم را به عنوان یک اصل مهم تلقی می‌کنیم و در جهت فراهم کردن شرایط مطلوب، کوشا هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار