میثم حاجی‌پور:

بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی کشور ایمنی کافی را دارند

تهران (پانا) - مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد بر اساس آمار و اطلاعاتی که در سال گذشته به دست آمده است، امروز بیش از 80 درصد از فضاهای آموزشی کشور دارای ایمنی کافی هستند و در حال حاضر کمتر از 20 درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی کشور ایمنی کافی را دارند

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص ایمنی مدارس تهران با میثم حاجی پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

میثم حاجی پور از رونق مدرسه سازی در سال‌های اخیر با حضور خیرین مدرسه ساز گفت و بیان کرد: در استان تهران همانند دیگر استان‌های کشور تلاش‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد تا فضای آموزشی در آن بهبود پیدا کند.

وی در عین حال افزود: بر اساس طبقه بندی‌هایی که در سازمان نوسازی مدارس کشور داریم، تهران به لحاظ داشتن فضاهای آموزشی وضعیت مطلوبی دارد و نیازمند توجه بسیار بیشتری است. باید اقدامات بسیار زیادی در زمینه تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی در فضای آموزشی استان تهران انجام شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این موضوع که در اواسط دهه 80 حدود 70 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاومت بودند، اظهار کرد: در یک بازه ده ساله از سال 1385 و با توجه به اعتبارات خاصی که به موضوع مدرسه سازی تزریق شد، وضعیت فضاهای ایمن مدارس به 70 درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه موضوع مدرسه سازی و کار عمرانی با اعتبارات رابطه مستقیمی دارد بیان کرد: هر چه وضعیت اعتبارات حوزه ساخت و ساز فضای آموزشی مطلوب باشد، شرایط برای بهبود فضاهای آموزشی بهبود خواهد یافت.

حاجی پور عنوان کرد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که در سال گذشته به دست آورده‌ایم، امروز بیش از 80 درصد از فضاهای آموزشی کشور دارای ایمنی کافی هستند و در حال حاضر کمتر از 20 درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار