معاون وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید در کرج دیدار کرد

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با حضور در منزل خانواده شهید رضا پناهی از این خانواده دلجویی به عمل آورد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش با  خانواده شهید در کرج دیدار کرد

به گزارش ایرنا، « قاسم احمدی لاشکی » که نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در نوزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان البرزاست با همراهی « علی حجرگشت » مدیر کل آموزش و پرورش البرز با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام والای این شهید دانش آموز ادای احترام کرد.

وی با اشاره به اینکه باید خواندن و مطالعه زندگی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را به عنوان یک فعالیت در طول سال تحصیلی انجام دنبال کنیم،افزود: امروز ۳۶ هزار شهید دانش آموز همانند کتاب هایی هستند که باید بخوانیم که چگونه با حداقل سن همواره بر تارک این سرزمین می درخشند.

وی بیان داشت: برنامه یادواره شهدا نیز به همین منظور در مدارس کشور برگزار می شود تا دانش آموزان با زندگینامه شهدا ی دانش آموز آشنایی پیدا کنند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: همه ما واقفیم در طول دوران دفاع مقدس شهدای دانش آموز گوی سبقت را از معلمان خود ربودند و درس خود را به درستی پس دادند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا، فرزندان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند، اضافه کرد: مادران شهدا الگوی صبر و مقاومت در جامعه هستند.

وی امنیت و آرامش کنونی کشور را مرهون خون پاک شهیدان گرانقدر دانست و افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت در برابر دشمن بعثی، اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: احترام به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها یک وظیفه همگانی است که باید آن را به دانش آموزان بیاموزیم.

وی تاکید کرد: خانواده شهدا در انقلاب اسلامی یک گنجینه ارزشمند محسوب می‌شوند و می‌توانند ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را به نسل جدید منتقل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز هم گفت: شهدا چراغ راه مسئولان در ارایه خدمت به مردم هستند.

« علی حجرگشت » اظهارداشت: دیدار با خانواده شهدا قوت قلب مسئولان در ارایه خدمت به مردم است تا با نگاه به مسیر و سیره شهدا مسیر را درست انتخاب کنند.

وی ادامه داد: نیاز است همه مسئولان سیره و روش شهدا را در خدمت به جامعه و انقلاب در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان داشت: شهید رضا پناهی، کم سن‌ترین شهید استان البرز است که می‌تواند بهترین الگو و اسوه اخلاقی برای نوجوانان باشد.

حجرگشت یادآورشد: شهدا با ایثار جان خود امنیت و آرامش را به مردم اهدا کردند.

شهید رضا پناهی در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در شهرستان کرج متولد شد و در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرداد ماه سال ۸۹ با هفت شهرستان تابعه از استان تهران منفک و به عنوان استان سی و یکم کشور شناخته شد.

رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه میهمان استان البرز است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار