به‌منظور اجرای سیاست‌ها و راهبردهای کلان شورای عالی فضای مجازی؛

کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور اجرای سیاست‌ها و راهبردهای کلان شورای عالی فضای مجازی، کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی را به کمیسیون دوام ارتقا دادند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی تشکیل می‌شود

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی با ۱۶۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۳) این طرح موافقت کردند.

در ماده ۳ این طرح آمده است: به‌منظور اجرای سیاست‌ها و راهبردهای کلان شورای عالی فضای مجازی در داده و اطلاعات ملی و نظارت و مدیریت بر نحوه نگهداری، پردازش، دسترسی، یکپارچه‌سازی، امنیت و به‌ویژه تبادل و به اشتراک‌گذاری داده و اطلاعات ملی «کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی» مصوب شورای عالی فضای مجازی به «کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی» که به اختصار کمیسیون دوام نامگذاری می‌شود ارتقا می‌یابد.

همچنین در تبصره ۱ طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی آمده است: ترکیب اعضا و نحوه اداره کمیسیون دوام به تصویب شورای عالی فضای مجازی می‌رسد.

بر اساس تبصره ۲ این طرح؛ کمیسیون دوام مکلف است گزارش‌های عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مشمول این قانون را هر سه ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار