سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰:

ویژه برنامه‌های ماه رمضان در قبله تهران اجرایی می‌شود

شهرری (پانا) - سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی به مناسبت ماه مبارک رمضان، در شهرستان ری قبله تهران، توسط شهرداری منطقه ۲۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه‌های ماه رمضان در قبله تهران اجرایی می‌شود

مهدی مالمیر، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد خبر داد و گفت: به منظور برگزاری آئین‌های خاص ماه مبارک رمضان و فراهم شدن امکان حضور گسترده شهروندان و خانواده‌ها در مراسم معنوی، مساجد و اماکن مذهبی منطقه آماده شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان، اقداماتی از قبیل غبارروبی مساجد در حال انجام است، برنامه‌های شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و افزود: بارگزاری دعاهای ماه مبارک رمضان بصورت روزانه و ختم قرآن در فضای مجازی، برپایی محفل انس با قرآن ۳۰ شب در ۳۰ مسجد، برگزاری جشن روزه اولی‌ها، مسابقه کتابخوانی با موضوع نهج البلاغه، عکاسی با موضوع سفره افطار ساده، تهیه بسته ارزاق در قالب کمک‌های مومنانه از طریق سرای محلات، سمن ها و مراکز خیریه، اجرای گلبانگ اذان در بالکن منازل، مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ویژه برنامه شب های قدر و جشن بزرگ عید فطر در سطح منطقه برگزار خواهد شد.

مالمیر ادامه داد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و پاسداشت فصل نیایش، پردیس قرآنی و فرهنگی لبخند دل ها در میدان بروجردی منطقه ۲۰ به مدت ۳۰ شب از ابتدای ماه مبارک رمضان مشتمل بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و برپایی غرفه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح اکرام ایتام و کمک به نیازمندان در قالب «پویش ماه مهربانی» با هدف معرفی ماه مبارک رمضان به عنوان ماهی شاد و خاطره انگیز برای روزه اولی‌ها، همچنین ثبت تجربه‌های کمک و نیکوکاری ویژه دختران روزه اولی و دختران نوجوان با موضوعات سفره افطار و مراسم ویژه شب‌های قدر به عنوان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ماه میهمانی خدا در منطقه خبر داد.

مالمیر با بیان اینکه قصد داریم فضای خاص روحانی و معنوی بر محله‌ها حاکم شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های این ماه با محوریت مساجد و با حضور و مشارکت هرچه گسترده‌تر شهروندان اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار