دبیر ادبیات آموزش و پرورش اسلامشهر:

زیبایی نویسندگی به بیان احساسات شخص نویسنده است

اسلامشهر (پانا) - دبیر ادبیات آموزش و پرورش اسلامشهر، زیبایی نویسندگی را به بیان احساسات شخص نویسنده دانست تا خواننده بتواند او را درک کند و در احساسات و شخصیت‌های داستان با نویسنده همراه باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زیبایی نویسندگی به بیان احساسات شخص نویسنده است

ادبیات در نزد اشخاص و ملت‌های مختلف به عنوان غذای روح از زمان‌های گذشته مطرح بوده و همگان با آن انس داشتند. نگاهی به کتاب‌ها، شعر و سرودها، ضرب‌المثل‌ها و هنرهای گوناگونی که به کلام و نوشته مربوط می‌شود، گستردگی دامنه ادبیات را نشان داده و در ایران ما هم ادبیات فارسی از جاذبه بسیار مهمی در بین اقوام برخوردار است.

در همین رابطه زهرا موسیوند، دبیر ادبیات دبیرستان شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در گفت و گو با پانا و توجه به نقش ادبیات کهن در رابطه با نویسندگی اظهار کرد: «با خواندن متون ادبی با زندگی گذشتگان آشنا خواهیم شد و پند می‌آموزیم که اگر ادبیات نبود انسان‌ها ناتوان از بیان احساسات خود پژمرده می‌شدند.»

موسیوند با اشاره به شروط مهم جهت نویسندگی تصریح کرد:» نویسندگی یعنی اینکه بتوانیم احساس، عاطفه و اندیشه خود را به بهترین شکل بیان کنیم و بدانیم استعداد، شناخت زبان و آشنایی با دستور زبان و تمرین نوشتن از شروط مهم نویسندگی است.»

وی در ارتباط با نقش احساسات در نویسندگی تصریح کرد:« نویسندگی یعنی شما توانایی نوشتن یک متن با بیان احساسات قوی و انتقال به خواننده را داشته باشید، با الگو گرفتن از نویسندگان بزرگ و تمرین روزانه و نوشتن تجربیات خود می‌توانید در آینده یک نویسنده خوب باشید. زیبایی نویسندگی به بیان احساسات شخص نویسنده است و خواننده باید بتواند او را درک کند و در احساسات و شخصیت‌های داستان با نویسنده همراه باشد.»

دبیر ادبیات دبیرستان شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به ضرورت توجه به ادبیات در واحدهای آموزشی بیان کرد:«دوست دارم دانش‌آموزان به ادبیات عشق بورزند و افتخار می‌کنم اگر بتوانم حتی در یک کلاس یا در یک دانش‌آموز انگیزه نوشتن متن را ایجاد کنم.»

موسیوند در ارتباط با دیگر عوامل مهم در نویسندگی تأکید کرد:« البته ادبیات فقط نوشتن متن نیست و درک متن هم از اهمیت برخوردار است، اگر بخواهیم نویسنده شویم باید درک بالا از متون گذشتگان و معاصر داشته باشیم؛ خوانش کتاب‌های «تاریخ بیهقی»، «کلیله و دمنه» آشنایی با شاعرانی مثل حافظ و فردوسی موجب بالارفتن فهم و قلم بهتر خواهد شد.»

وی با اشاره به فعالیت‌های فعلی خود خاطرنشان کرد:«در حال نوشتن داستان هستم و با داستان‌هایم زندگی می‌کنم. به قول یک نویسنده که داستان را به لحاف چهل تکه‌ای تشبیه کرد، می‌بایست از تجربیات، دانسته‌ها، عواطف، احساسات، شنیده‌ها، دیده‌ها و.... استفاده کرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار