خاصیت مهم نوشیدن گلاب در ماه رمضان

تهران (پانا) - یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن اضافه کردن عرقیجات گیاهی همچون گلاب به برنامه غذایی است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
خاصیت مهم نوشیدن گلاب در ماه رمضان

شربت گلاب دارای مواد معدنی خنک‌کننده مانند سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سولفور و فسفر است. در نتیجه تعادل آب در بدن را تنظیم کرده و آن را مرطوب و هیدراته نگه می‌دارد. مخصوصا بعد از یک روز طولانی که فرد روزه گرفته و هیچ گونه نوشیدنی‌ای مصرف نکرده است.

کاهش عطش و تشنگی

اگر در طول ماه رمضان احساس عطش و تشنگی می‌کنید، برای کاهش میزان عطش و تشنگی طی روز در لیوان آبی که می‌خواهید زمان افطار بیاشامید، سه قاشق گلاب اضافه کنید و سپس آب را بنوشید.

کمک به وزن ‌گیری

شربت گلاب شامل موادی است که تعادل نیتروژن در بدن را افزایش می‌دهد و با افزایش توده بدنی یا کاهش بیش از حد آن مبارزه می‌کند. افرادی که وزن بسیار کمی دارند و می‌خواهند روزه بگیرند اما لاغر نشوند، می‌توانند با شربت گلاب وزن خود را ثابت نگه دارند.

تامین انرژی

شربت گلاب حاوی کربوهیدرات و شکر است و می‌تواند انرژی بدن که بر اثر روزه از دست رفته است را دوباره تامین کند.

بهبود گوارش

گرسنه ماندن در طول روز به دلیل روزه و خوردن غذای زیاد در وعده افطار، ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و از هضم غذا جلوگیری کرده و دل درد را به همراه داشته باشد. اسانس گلاب باعث می شود که ذرات غذایی تجزیه شوند و راحت‌تر هضم گردند.

تقویت معده

گلاب به دلیل خاصیت ضد «سودا» و عطر و بوی خوش، خاصیت دارویی نیز داشته و برای تقویت معده مفید است.

درمان تب

شربت گلاب دمای بدن را کنترل می‌کند و برای افرادی که از تب رنج می‌برند، مناسب است و می‌تواند دمای بدن را به حالت متعادل در بیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار