رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

منعی برای حضور دانش‌آموزان واکسن نزده در مدارس وجود ندارد

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت با همکاری و ضمن پیگیری از طریق شهرداری و وزارت کشور، ظرف یکی دو روز آینده موضوع سرویس تردد مرتفع می‌شود و نسبت به تسهیل تردد همکاری لازم را خواهیم داشت.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

صادق ستاری فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش در خصوص برپایی حضوری مدارس به برنامه رویداد گفت: نظام آموزشی طی سه سال با چالش روبه‌رو شده است. سه سال تحصیلی متأثر از کرونا و در این بازه زمانی، شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان بودیم و یادگیری آن‌ها در حوزه آموزش، ورزش و پرورش دچار نقصان شد.

وی انزوا، اضطراب و افسردگی را از دیگر چالش‌های دانش‌آموزان برشمرد و گفت: مثل همه جای دنیا که آموزش به سمت مجازی هدایت شد، ما نیز باید مقدمات این امر را فراهم می‌کردیم اما این اتفاق صورت نگرفت.

ستاری فرد ادامه داد: در دی‌ماه 1401 ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت آموزش حضوری باشد و آموزش‌وپرورش نیز بدین سمت رفت. ترم گذشته همه آزمون‌های پایانی حضوری برگزار شد و دانش‌آموزان روستایی و نقاط کم‌جمعیت، به‌صورت کلاً حضوری به مدرسه رفتند.

وی با اشاره به این که اُمیکرون برنامه قبلی را به طور کلی دچار اختلال کرد، افزود: در روزهای پایانی سال تلاش نمودیم برخی موانع از جمله سرویس تردد، مراقبت‌های بهداشتی و اقلام مورد نیاز مدارس را پیش بینی کنیم.

معاون وزیر افزود: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که میزبان همه دانش‌آموزان باشیم و صبح امروز همه همکاران به مدارس سر زدند؛ نخست این که به معلمان تبریک بگویند و از آن‌ها تقدیر کنند و دیگر آن که موانع مدارس را بررسی کنند.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها خوب بود ولی برخی خانواده‌ها در سفر بوده و یا در راه بازگشت بودند.

ستاری فرد افزود: از تریبون رادیو گفت‌وگو استفاده می‌کنم و نسبت به تلاش معلمان قدردانی می‌نمایم و همچنین از خانواده‌های که رنج آموزش از راه دور را بر جان خریدند.

وی مهم‌ترین مسئله را ناظر بر سرویس‌دهی برای تردد دانش‌آموزان دانست و گفت: با همکاری و ضمن پیگیری از طریق شهرداری و وزارت کشور، ظرف یکی دو روز آینده موضوع سرویس تردد مرتفع می‌شود و نسبت به تسهیل تردد همکاری لازم را خواهیم داشت.

ستاری فرد همچنین در خصوص حضور واکسن نزده‌ها در مدارس گفت: توصیه اکید، انجام واکسیناسیون است ولی هیچ شرط و پیش شرطی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تعیین نکردیم و دانش‌آموزان واکسن نزده نیز می‌توانند از امکان حضوری شدن مدارس استفاده کنند.

وی درعین‌حال ابراز خوشنودی کرد 92 درصد دانش‌آموزان دز اول و 80 درصد نیز دز دوم را دریافت کردند که سنین 12 تا 18 سال را شامل می‌شوند.

ستاری فرد یادآور شد: آموزش حضوری حق همه دانش‌آموزان است و هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع این حق طبیعی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار