برگزاری آئین نمادین بازگشایی حضوری مدارس در هرمزگان

هرمزگان (پانا) - آئین نمادین آموزش‌ حضوری دانش‌آموزان در هرمزگان همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار هرمزگان و مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین در دبستان رضانیا ناحیه دو بندرعباس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین نمادین بازگشایی حضوری مدارس در هرمزگان

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در طی دو سال اخیر تقریبا تمامی مسائل کشور بویژه مسائل اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده و اصلی ترین بخشی که متأسفانه از این بحران متاثر شده بخش آموزش بوده که تمام تلاش مسئولین در کشور بر این بوده که با فوریت آموزش حضوری دانش آموزان آغاز شود که خوشبختانه با تصویب ستاد ملی کرونا تحقق یافت.

وی در بحث مبارزه با شیوع بیماری کرونا نامناسب ترین راه و آخرین راه را تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی دانست و افزود: با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی مشکلات امروز را به ۱۰ سال آینده منتقل خواهیم کرد و نسلی خواهیم داشت که از لحاظ آموزش در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به نگرانی برخی از خانواده ها از آموزش حضوری گفت: قطعا بعضی از خانواده ها به لحاظ بهداشت و سلامت فرزندان شان نگرانی هایی دارند، ما نگرانی آنها را درک می‌کنیم و قول می‌دهیم که در این زمینه چیزی کم نگذاریم و انشاالله با کمک هم تمامی بسترها را فراهم کرده و مشکلات و موانع را برطرف کنیم و آموزش حضوری را آغاز کنیم.

مهدی دوستی اضافه کرد: در زمینه آموزش، حرکت های خوبی را هم در بخش آزمایشگاه ها و پژوهش سراهای دانش آموزی استان و هم در بخش کنکور در استان شروع کرده ایم، البته ضعف هایی هم هست که باید برطرف کنیم. ما باید سطح آموزش استان را بالا ببریم، باید قهرمان برای استان تولید کنیم و قهرمان هایی هم که داریم در عرصه ملی دیده شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند کنکور همه چیز آموزش نیست، اما محل خوبی است برای تربیت قهرمان، دانش آموزان امروز آینده سازان کشور هستند و آینده کشور و استان در دست آنهاست و استان هرمزگان هم بعنوان جزئی از ایران عزیز باید کادر سازی خودش را انجام دهد و نیروی انسانی لازم و ماهر را برای آینده کشور و استان تربیت کند، و این کادر هم از دل همین دانش آموزان و با همت شما معلمان و خانواده های عزیز تربیت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: بودن بچه ها در بین دوستان و همسالان در فضای مدرسه منجر به دوست یابی و ایجاد روابط اجتماعی شده و روابط اجتماعی توسعه پیدا می‌کند و این امر بسیار مهمی است، چرا که تنها یک بخش از آموزش آموختن است، بخش دیگر آن روابط اجتماعی و شیوه تعامل با جامعه است و این انزوایی که در این مدت ایجاد شده بود تبعات بدی در بعد روابط اجتماعی داشته که بایستی برطرف شود.

دوستی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان گفت: امروز روز بسیار مبارکی است، از این به بعد که بچه ها علاوه بر شروع آموزش و بهره مندی از دانش معلمان شان، در فرایند اجتماعی شدن هم کارشان را شروع می‌کنند و فعالیت گروهی انجام می‌دهند، امیدواریم که بتوانند با کمک معلمان شان به موفقیت دست پیدا کنند.

محمد قویدل، مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان هم در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بازگشایی حضوری مدارس گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از امروز فعالیت های آموزشی مان را در سراسر استان با حضور ۴۱۰ هزار نفر از دانش آموزان سراسر استان در ۲۲ منطقه آموزشی شروع کردیم و این آموزش تا زمان برگزاری امتحانات بصورت حضوری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه جدید وزارت آموزش و پرورش، گروه بندی دانش آموزان حذف شده است و دانش آموزان با زدن ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس هرمزگان به صورت حضوری آموزش داده می‌شوند.

محمد قویدل یادآور شد: دانش آموزانی که علائم کرونا و بیماری زمینه‌ای دارند تنها با داشتن تاییدیه پزشکی می‌توانند آموزش برخط دریافت کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همانطور که از سوی مقام معظم رهبری، شعار سال؛ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح شده نشان می دهد که حوزه آموزش و پرورش هم در این عرصه باید ورود کند، ما هم در سطح استان در این زمینه برنامه‌هایی از جمله تقویت پژوهش سراهای استان را داریم که با حضور دانش آموزان در مدارس باید شاهد ورود در این عرصه ها باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان از تلاش ها و زحمات تمامی فرهنگیان استان تشکر و قدردانی کرد و افزود: قریب به ۲۸ هزار فرهنگی در استان داریم که جا دارد از تمامی آنها بخصوص عزیزانی که در دوران دو ساله و نیمه کرونا فداکارانه تلاش کردند و از جان خود نیز گذشتند تشکر و قدردانی کنم. فرهنگیان عزیز و بزرگواری که صحنه تعلیم و تربیت را در هیچ شرایطی ترک نکردند، از وقت استراحت شان و حتی اوقاتی که متعلق به خانواده شان بود هم گذشتند و اهمیت آموزش را به دیگران نشان دادند، همچنین جا دارد یادی بکنیم از برخی از این عزیزان که جان خودشان را در این راه از دست دادند، روحشان شاد، نامشان جاودان و یادشان را گرامی بداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار