افزایش دما در اکثر مناطق کشور؛ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود

تهران (پانا) - مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر و بارش پراکنده و رعد و برق در نواحی شمال غرب و غرب کشور در بعدازظهر امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دما در اکثر مناطق کشور؛ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز چهارشنبه (۱۰ فروردین‌ماه)، در نواحی شمال غرب و غرب افزایش ابر و به تدریج در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ایلام رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۱۲ تا۱۴ فروردین‌ماه) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و ازفردا به تدریج روند افزایشی دمابرای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و در اوایل هفته آینده افزایش دما محسوس خواهد بود.

امروز در نواحی شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جمعه در بخش‌هایی از شرق، شمال شرقی و شنبه در شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست.تا بعدازظهر امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود، اظهار کرد: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه نواحی مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۱ فروردین‌ماه) صاف و بتدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ و برای روز جمعه (۱۲ فروردین‌ماه) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار