به علت بارش برف؛

تردد سخت در مرز زمینی ایران و ارمنستان

تبریز(پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی از سخت بودن تردد در مرز زمینی ایران و ارمنستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تردد سخت در مرز زمینی ایران و ارمنستان

اروجعلی علیزاده گفت: چهار اتوبوس با ۲۰۰ مسافر که از مرز نوردوز به سمت ارمنستان حرکت کرده بودند در برف‌های منطقه قاپان به گورسی گرفتار شدند.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس هم از آمادگی این منطقه برای اسکان مسافران در راه مانده ارمنستان به علت بسته بودن مسیر جاده‌ای به این کشور خبر داد.

یوسف داداش زاده با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته مسافران و گردشگران عازم ارمنستان از مرز نوردوز به علت وضعیت نامساعد جوی و مسدود بودن جاده‌های ارمنستان در مسیر معطل مانده اند گفت: ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس در خصوص ارائه خدمات لازم و آماده‌سازی و تامین محل اسکان اضطراری برای این مسافران آمادگی دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس اخبار منتشره عبور و مرور از مسیر زمینی ایران به ارمنستان، به ویژه در محدوده استان سیونیک مختل شده و مقامات ارمنستان وادار شده‌اند تدابیری را برای امدادرسانی و اسکان موقت در راه ماندگان اتخاذ کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان هم دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند عبور و مرور از مسیر زمینی ایران به ارمنستان، به ویژه در محدوده استان سیونیک، مختل شده و مقامات ارمنستان وادار شده‌اند تدابیری را برای امدادرسانی و اسکان موقت در راه ماندگان اتخاذ کنند.

با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش برف در ارمنستان، برودت شدید هوا و غیر قابل پیش‌بینی بودن وضعیت راه در روز‌های آینده، به هموطنان عزیز اکیدا توصیه می‌شود تا زمان روشن شدن وضعیت جاده و رفع اختلال کنونی، از استفاده از مسیر زمینی کشورمان به ارمنستان خودداری کنند.

مرز نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد و تنها مرز مشترک ایران با کشور ارمنستان به‌شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار