آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر کرونا بالاتر می‌رود یا استفاده از بسته‌های اینترنتی؟

بهارستان دو (پانا) - ظرف چند سال گذشته در افکار انسان گنجیدن ارتباطات از نوع مجازی سخت بود و افراد قادر به درک آن نبودند، اما امروزه یکی از رایج‌ترین شکل ارتباطات، نوع مجازی آن است که در ایام نوروزی نیز مورد استفاده بسیاری از اشخاص قرار گرفته تا جایگزینی برای دید و بازدید حضوری سال‌های گذشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر کرونا بالاتر می‌رود یا استفاده از بسته‌های اینترنتی؟

دانش‌آموزان ناحیه بهارستان‌دو و اولیا آنان به صورت مجازی با پانا گفت و گو کرده و معتقدند با وجود شیوع سریع بیماری کرونا دید و بازدید برخط و آنلاین، می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صله‌رحم حضوری باشد.

شهین حضرتی، مادری شاغل و صاحب دو فرزند برخلاف عموم عنوان کرد: «شرایط هرگونه که باشد نباید رسم و رسومات را زیر پا گذاشت و دچار اعتقادات الکترونیکی شد، چرا که با گذشت زمان تاثیر منفی خواهد داشت و مخرب است، اما جمعی از دانش‌آموزان عقیده داشتند که با پیشرفت علم و تکنولوژی لازم‌است انسان‌ها نیز تغییر کنند و با تحولات همراه شوند.»

زهرا پیچکانلو که یکی از این دانش‌آموزان پایه دهم انسانی است با ابتکاری خلاقانه گفت: «مردم با نشستن در منزل خویش به راحتی می‌توانند با اقوام و دوستان‌شان که کیلومترها از آنان فاصله دارند ارتباط برقرار کنند و یکدیگر را ببینند. ارتباطات مجازی و الکترونیکی چه مشکلی دارد؟

وی افزود:«تعدادی از افراد به دلیل آگاهی نداشتن در استفاده از این ابزار پیشرفته گله‌مندی دارند و آن را به موضوعات دیگر مرتبط می‌کنند. به عنوان‌ مثال تاکید دارند که این روش باعث ضعیف شدن چشم‌ها می‌شود در حالی که فناوری عینک‌های بلوکات را برای رفع این مشکل ساخته است که هزینه چندانی هم ندارد.»

زهره حسین‌پور، مادری که خود دارای تحصیلات بالایی است، اظهار کرد: «بهتر است قبل از راه‌یابی هر نوع شیوه ارتباطی به کشورها، نخست فرهنگ آن ورود پیدا کند تا اختلاف نظرها میان نسل‌های متفاوت، آسمان خراش نباشد و همگی به نتیجه‌ای تقریبا برابر برسند و هم‌نظر شوند.»

وی ادامه داد: «با توجه به شرایط پیش‌آمده برخی از افراد توانایی سفر و دیدوبازدید حضوری را ندارند و از این رو به شیوه تماس تصویری(ویدیوکال) روی آورده‌اند. البته در تفاوت کیفیت عواطف در این روش و دیدوبازدید حضوری شکی نیست، اما چاره چیست؟ آیا با وجود کرونا درست است که مردم سفر کنند و موجب ورود موج شدیدتری از این بیماری شوند؟»

این مادر در ادامه گفت: «به طور واضح پاسخ اکثریت مردم به این پرسش منفی است و هیچکدام خواستار ورود موج جدیدی از کرونا به کشور نیستند، بنابراین تصمیم به تماس صوتی و تصویری می‌گیرند تا گره از مشکل ناتوانی در دیدوبازدید حضوری در ایام نوروزی‌شان بگشایند.»

فریبا بزرگ تبار، مادر دانش‌آموز پایه دهم ریاضی-فیزیک نیز در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «زمان ما در گذشته از این خبرها نبود و البته وجود نداشتن بیماری کرونا در آن زمان نیز بی‌تاثیر در این امر نبود و نمی‌توان منکر شد. به نظر من ستیز با فناوری درست نیست، در حالی که زندگی‌مان را همین فناوری آسان کرده و با نگاهی واقع‌بینانه‌تر متوجه تاثیرات مثبت آن نیز خواهیم شد.»

حال با وجود تمامی نظرات باید دید که مردم چگونه عمل می‌کنند؛ آیا تعداد تصادفات جاده‌ای و آمار مرگ و میر کرونا بالاتر می‌رود یا استفاده از بسته‌های اینترنتی.

دانش‌آموز خبرنگار: فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار