برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله علوی گرگانی از سوی رهبر معظم انقلاب در قم

تهران (پانا) - مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم با حضور مراجع، علما و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله علوی گرگانی از سوی رهبر معظم انقلاب در قم

در این مراسم که با حضور مراجع معظم تقلید، علما، طلاب و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد یاد و خاطره مرجع فقید مرحوم آیت الله علوی گرگانی گرامی داشته شد.

آیت الله استادی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت الله علوی گرگانی، گفت: ایشان یکی از استعدادهای حوزه علمیه قم بود که در خانواده‌ای روحانی و در دامن پدری دانشمند و اهل علم پرورش یافت.

وی افزود: ایشان در ۱۸ سالگی موفق به حضور در درس خارج فقه و اصول آیت الله بروجردی شد که این امر نشان دهنده تلاش علمی و مجاهدت‌های آن فقیه فقید در فراگیری علوم دینی بود.

سخنران این مراسم با بیان اینکه ایشان ۳۰ سال به تدریس درس خارج فقه و اصول اشتغال داشتند، افزود: غیر از تقریرات ایشان بیش از ۶۰ عنوان تالیف از این عالم مجاهد به یادگار مانده است که شرح وصایای رسول مکرم اسلامی (ص)‌ یکی از آثار مهم ایشان است.

آیت الله استادی با گرامی داشت سالروز میلاد با سعادت امام عصر (عج)، با بیان احادیث و روایاتی تصریح کرد: هر شیعه بخواهد از اصحاب امام زمان (عج) باشد باید منتظر واقعی بماند.

وی افزود: انتظار لوازمی دارد و تقوا و کوشش در انجام عبادات، اصلاح در امور مسلمانان و کوشش در عمل به وظایف شرعی و اعتقادی از این لوازم است که آیت الله علوی گرگانی دارای همه این ویژگی‌ها بود.

در این مراسم حضرات آیات جوادی آملی و نوری همدانی و حجج اسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، نماینده بیوت مراجع معظم تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و وزاری اطلاعات و اقتصاد حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار