علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا

بزرگترین دستاورد 100 سال اخیر بوکس ایران به خاطر حاشیه‌ها دیده نشد

توان مبارزه با مافیای بوکس جهان را نداریم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بوکس ایران معتقد است با وجود خیلی از کمبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بوکسورهای ایران چیزی از رقبای دنیا کم ندارند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین دستاورد 100 سال اخیر بوکس ایران به خاطر حاشیه‌ها دیده نشد

علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکردش در تیم ملی بوکس ایران اظهار داشت: «خدا را شکر در 3 سالی که مسئولیت تیم ملی با من بوده است، توانستم به اهداف بزرگی که در سر داشتم برسم. با برنامه‌ریزی و هدف مشخصی پا به این عرصه گذاشتم و تلاش کردم تا با تمرکز و تلاش شبانه‌روزی آنچه به دنبال آن هستم را پیاده کنم. شکر خدا برنامه‌ای که داشتیم به آن رسیدیم و توانستیم با مدال‌آوری شه‌بخش در رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان تاریخ‌سازی کنیم و اولین مدال تاریخ ایران را بگیریم. این بزرگترین دستاورد 100 سال اخیر بوکس ایران بود که متاسفانه به خاطر حاشیه‌های انتخابات فدراسیون دیده نشد. توانستیم تقریبا در همه مسابقات موفق باشیم و آنچه که می‌‌خواستیم به آن برسیم اما برخی ناداوری‌ها هم باعث شد تا آنچه حق ما بود به آن نرسیم.»

وی با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی بوکس ایران افزود: «90 درصد تیم ما جوان است و خیلی از بوکسورهای ما زیر 20 سال دارند. واقعا میانگین سنی تیم ملی بوکس ایران 22 سال است. تنها دو بازیکن 25، 26 ساله مثل شاهین موسوی داریم. این واقعا شعار نیست که بگویم همه بوکسورهای ما ستاره هستند. نفرات اول همه اوزان می‌دانند که نفرات دوم‌شان مثل سایه دنبالشان هستند و با کوچکترین لغزش جای‌شان را می‌گیرند. این رقابت باعث پیشرفت یکدست ملی‌پوشان شده است و کسی از جایگاهش مطمئن نیست. مسیری هم که برای تیم ملی بوکس درست کردیم علاوه بر تمام مسائل فنی و ورزشی، مسائل فرهنگی و اخلاقی را هم برای بچه‌ها جا انداختیم. به طوری که بوکسورهای ما این قدر اخلاق‌مدار هستند که هرکدام‌شان یک پوریای ولی هستند. این را هم در نظر بگیرید که ما در این چند سال اخیر خیلی مشکلات داشتیم که بخاطر کرونا این مشکلات شدیدتر هم شد.»

سرمربی تیم ملی بوکس ایران در پاسخ به این سوال که چطور توانسته ملی‌پوشان را از حواشی که در این رشته وجود دارد دور کند، تصریح کرد: «این لطف خدا و تلاش کادر فنی خوبی است که دارم. ما اتفاقاتی که رقم زدیم این بود، اصلا خودخواه نباشیم و جمعی ببینیم. این را بچه‌ها هم در اردوها دیدند و تلاش ما یکی برای همه و همه برای یک نفر بود. بچه‌ها با پوست و استخوان خودشان این مسائل را لمس کردند. طوری همبستگی و صمیمیت در بین بچه‌ها هست که حتی رقیبان به یکدیگر کمک می‌کنند. وزن‍هایی که می‌بازند، به وزن‌های دیگر انرژی می‌دهند و بقیه را تشویق می‌کنند و پیگیر هستند تا بقیه موفق شوند. این طور همبستگی در ورزش کم پیش می‌آید و خوشحالم بچه‌های بوکس به این یکدل بودن رسیده‌اند و موفقیت تک تک بچه‌ها برای همه اعضا مهم است.»

علیرضا استکی در پایان گفت: «تمام تلاش ما این است که بچه‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند. به رغم اینکه هزینه اردوها زیاد است اما سعی کردیم طوری کار کنیم که بچه‌ها با کمترین امکانات بتوانند بیشترین بازدهی را بدهند. الان ما از لحاظ فنی پا به پای رقبای قدرتمند دنیا پیش می‌رویم. هرچند از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عقب هستیم اما هیچ چیز از بقیه کم نداریم. در بوکس حرفه‌ای کسانی که وارد می‌شوند، پول درمی‌آورند اما در بوکس آماتور است که باید هزینه کنی و هیچ پول درآوردنی در کار نیست. ما در مسابقات واقعا چیزی از رقبای خود کم نداریم اما باید با مسائل جانبی مبارزه کنیم که توان مبارزه با مافیا را واقعا نداریم. آنها هرطور که بخواهند تصمیم می‌گیرند و در این بین حق ورزشکاران ما ضایع می‌شود. در مسابقات جوانان و نوجوانان هم 5، 6 وزن ما اسیر همین مافیا شدند وگرنه می‌توانستند 2، 3 مدال دیگر هم بگیرند. البته با آمدن رئیس جدید فدراسیون جهانی وقتی که در مسابقات هست، مسائل جمع و جور می‌شود اما وقتی می‌رود، باز در نتایج دست می‌برند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار