شورایاری‌ها بازوهای نظارتی شورای شهر هستند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت شورایاری‌ها بازوهای نظارتی شورای شهر هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شورایاری‌ها بازوهای نظارتی شورای شهر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی طرح دوفوریت نظام نامه مدیریت محله در دستور کار شورای شهر قرار گرفت که در این خصوص نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعاتی که شورای ششم از بدو تشکیل و استقرار با آن رو به رو بود موضوع شورایاری و مدیریت محله بود.

وی ادامه داد: شورایاری ها بازوهای نظارتی شورای شهر هستند که به عنوان یک نهاد مردمی از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: این نهاد مردمی نسبت به مشکلات و مسائل محلات شناخت کاملی دارد و برای حل مسائل محلات همواره راهکارهای مناسبی را ارائه داده اند.

معدنی پور با بیان اینکه مدیریت محله یکی دیگر از سرمایه های اجتماعی در محلات است، بیان داشت: مدیریت محله با رویکرد مشارکت مردم در اداره امور شهر شکل گرفت که در ادامه مسیر دچار انحراف شد و الان هم دچار مشکلات زیادی از لحاظ ساختاری و حقوقی است.

وی گفت: هر دو این نهادهای اجتماعی و مردمی در محلات فعالیت می کنند و هر کدام وظایفی دارند که نقطه اتصال اینها هیئت امنای محلات است که متشکل از شورایاری ها و نمایندگان سایر نهادهای محلی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح ارائه شده بر اساس تکلیف ماده 65 برنامه پنج ساله سوم تدوین شده است خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خصوصا کمیته مشارکت های مردمی این کمیسیون در طول ماه های گذشته جلسات تخصصی زیادی را با شورایاری ها، مدیران محلات، مدیران شهرداری، رئیس شورا و نائب رئیس شورا برگزار کرده است لذا با توجه به نظرات ارائه شده پیشنهاد طرح فوق داده شده است، با این حال با توجه به نظرات ارائه‌ شده اعضا پیشنهاد یک فوریتی طرح را پیشنهاد می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار