چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم

کاشمر(پانا)- برگزاری آیین چهارشنبه سوری که از پرشورترین رسوم مقدماتی نوروز در اقصی نقاط ایران است که متأسفانه استفاده از مواد آتش‌زا و انفجاری، این جشن را به مراسمی پر مخاطره تبدیل کرده است و صدمات جسمی شدیدی را در پی دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم

چهارشنبه ‌سوری از جمله جشن‌های تاریخی ایرانیان است که در غروب آخرین سه‌شنبه سال برای وداع با سال کهنه و استقبال از سال نو برگزار می‌شود، اما این جشن شادی آور چند سالی است به دلیل بدعت ناروای استفاده از مواد محترقه به روزی زجرآور برای خانواده ها به دلیل سوختگی ها و آسیب های جانی و مالی ناشی از انفجار مواد محترقه تبدیل شده است.

امیر نژاد رحیم رئیس اداره آتش‌نشانی شهرستان کاشمر در گفت و گو با پانا گفت:« با توجه به اینکه آخرین شب سه شنبه سال ۱۴۰۰ و به عبارتی امشب شبی با عنوان چهارشنبه سوری است، بیشتر نوجوانان و جوانان بر اثر استفاده از مواد آتش‌زا مانند: ترقّه، نارنجک و... آسیب های خیلی خطرناکی می بینند.»

وی ادامه داد:« از نوجوانان و جوانان شهرستان می خواهم به هیچ عنوان با مواد محترقه ارتباط نگیرند و با بی احتیاطی بهار زندگی خودشان را خزان نکنند.»

نژاد رحیم گفت:«ما در این شب بایستی از سنت های پیشین خود استفاده کنیم تا مورد آسیب های ناروا قرار نگیریم.»

احسان صالحی یکی از نیروهای دیگر آتش نشانی به پانا گفت:«شب چهارشنبه سوری یک سنت دیرینه است و همه خانواده دور هم جمع می شوند و این شب را جشن می گیرند، بنابراین همه باید سعی کنیم با درست برگزار کردن این شب یک خاطره خوب برای خود و خانواده رقم بزنیم.

وی افزود: خانواده ها در شب چهارشنبه سوری بایستی فرزند خود را مدیریت کنند و در آن شب در جمع خودشان باشد تا خاطره ای خوب برای فرزندشان رقم زده شود، در واقع شب چهارشنبه سوری یک شب شاد است، طوری نباشد که تبدیل به یک شب پر خطر شود.»

وی در پایان گفت:«از شهروندان خواهش می‌کنم با توجه به اینکه نزدیک به عید نوروز هستیم و فصل روئیدن گیاهان است، مراقب گل های زندگی مان باشیم.»

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار