ستاری فرد خبر داد

پیش‌بینی کلاس‌های درس تربیت‌بدنی با اولویت مدارس دخترانه

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت پیش‌بینی کلاس‌های درس تربیت‌بدنی یا سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت مدارس دخترانه یک برنامه جدی است که نیازمند تقویت و فراگیری است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی کلاس‌های درس تربیت‌بدنی با اولویت مدارس دخترانه

با حضور صادق ستاری‌فرد معاون وزیر و محمد جعفری مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ۲۰ کلاس درس تربیت‌بدنی در تهران به صورت برخط افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاحیه ۲۰ پروژه ورزشی شهر تهران (کلاس درس تربیت‌بدنی) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: آموزش و پرورش از دیرباز به دنبال کیفیت بخشی به آموزش، پرورش و تربیت‌بدنی بوده است.

وی افزود: کیفیت بخشی به آموزش، پرورش و تربیت‌بدنی یکی از برنامه‌های جدی وزیر اموزش و پرورش است در این راستا و برای این مهم نیاز است که هم به لحاظ برنامه باکیفیت و هم به لحاظ زیرساخت با کیفیت در این حوزه گام‌های جدی برداشت.

ستاری فرد ادامه داد: به اعتقاد بنده در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت مهم ترین عامل کیفیت بخشی ورزشی، موضوع زیرساخت ورزشی است و یکی از چالش‌های اساسی امروز ما نیز موضوع دسترسی دانش‌آموزان به فضای مناسب و مطلوب ورزشی است.

سرانه فضای ورزشی ما نسبت به سرانه فضای ورزشی کشور، فاصله دارد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای ورزشی ما نسبت به سرانه فضای ورزشی کشور، فاصله دارد و عدم بهره‌مندی یا امکان بهره مندی دانش‌آموزان از فضای ورزشی موجود مساله‌ای دیگر است. همچنین بهره‌وری پایین فضاهای ورزشی در واقع ۳ مساله دسترسی، بهره مندی و بهره وری از فضاها و زیرساخت‌های ورزشی یکی از چالش‌های اساسی است که باید با برنامه ریزی به سمت حل مشکلات آن گام برداریم.

ستاری‌فرد افزود: مبتنی بر این مساله برای دسترسی آسان و ارزان و رایگان دانش‌آموز به فضای ورزشی باید به سمت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه برویم که هم می تواند دسترسی آسان دانش‌آموز و میزان بهره مندی او را از فضاها امکانپذیر کند و هم می‌تواند به این امر کمک کند که مدرسه کانون محله باشد.

پیش‌بینی کلاس‌های درس تربیت‌بدنی یا سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت مدارس دخترانه یک برنامه جدی است که نیازمند تقویت و فراگیری است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی کلاس‌های درس تربیت‌بدنی یا سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت مدارس دخترانه یک برنامه جدی است که نیازمند تقویت و فراگیری است.

ستاری فرد بیان کرد: شاید یکی از موانع فعالیت ورزشی دختران به ویژه در ابتدایی فقدان زیرساخت مناسب ورزشی است. ترس از ایجاد آسیب به دانش‌آموز در محوطه مدرسه در فضایی غیراستاندارد یک مساله جدی است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: تاکنون حدود هزار کلاس تربیت‌بدنی یا سالن ورزشی کوچک درون مدرسه ای پیش بینی شد که باید فراگیر شود و مبتنی بر زیرنظام فضا و تجهیزات و فناوری که یکی از ۶ زیرنظام سند تحول است در تمام مدارس اجرایی شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه مدارس متوسطه اول و دوم مساله توجه به زیرساخت ورزشی مدارس از الزامات تربیت تمام ساحتی است. در این صورت مدرسه باید به عنوان کانون تربیتی محله باشد.

ستاری فرد افزود: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای را ایجاد کردیم و اخبار خوشی برای جامعه دانش‌آموزی برای سال آینده داریم چشم انداز ما در بلند مدت این است که تمام مدارس فضای ورزشی داشته باشند.

فقر حرکتی و افزایش شیوع چاقی یک تهدید جدی است

وی اشاره کرد: معلمان نیز باید یک فضای مدرسه‌ای داشته باشند و در کوتاه مدت باید مدارس دخترانه ابتدایی فضای ورزشی مناسب داشته باشند فقر حرکتی و افزایش شیوع چاقی یک تهدید جدی است که نظام سلامت و اجتماعی را تهدید می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش در این راستا پیش قدم شد ولیکن لازم است سایر دستگاه‌ها نیز در کنار ما باشند. برای رسیدن به جایگاه مناسب در بحث ورزش باید به مدرسه توجه کنیم.

ستاری‌فرد بیان کرد: تقاضای ما از نظام حکمرانی و تصمیم‌گیری این است که در تخصیص و تصویب اعتبارات به موضوع سلامت و ورزش دانش آموز نگاه خاص وجود داشته باشد.

فونداسیون ورزش هر کشور، ورزش مدارس است

وی همچنین خبر داد: تاکنون همکاری‌های خوبی انجام شده اما نیاز داریم این رویکرد فراگیر شود. پایه و اساس و فونداسیون ورزش هر کشور، ورزش مدارس است. ظرفیت عظیم نیروی انسانی ما بالاست و ۳۳هزار معلم تربیت‌بدنی به عنوان ۳۳هزار افسر نظام برای رشد و تعالی ورزش فعالیت دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: معلمان تربیت‌بدنی عاملان سپاه ورزش کشور هستند که برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های ورزشی به تامین اعتبار نیاز دارند. این اعتبار باید از طریق مجلس محترم شورای اسلامی پیش‌بینی شود.

ستاری‌فرد عنوان کرد: تقاضا دارم از طریق اعتبارات هدفمندی به موضوع سلامت و ورزش دانش‌آموزی توجه خاص شود تا به کیفیت آموزشی و پرورشی نائل شویم.

رسیدن به مدرسه تراز و الگو یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است‌

وی ادامه داد: تضمین دیگر کیفیت درس تربیت بدنی ارزیابی و ارزشیابی درست است. رسیدن به مدرسه تراز و الگو یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است‌. بر اساس شاخص‌هایی این مدارس تعیین می‌شوند مهم ترین رکن و مولفه ارزیابی مردم هستند آنها تشخیص می دهند چه برنامه و چه نهادی برایشان موثر بوده است لذا با توجه به سیاست دولت مبنی بر مردمی بودن، طرح شهید خرازی را تحت عنوان آزادسازی مجموعه های ورزشی با نگاه و توجه به مردم شروع کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار