رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

23 درصد صادرات اردبیل را سیب‌زمینی تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت 23 درصد کل صادرات استان اردبیل را سیب‌زمینی تشکیل می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه کمیته صادرات در اردبیل اظهار داشت: ارزش سیب‌زمینی صادراتی استان اردبیل از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 4.9 میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد:‌ از نظر وزنی نیز 52 درصد از کل صادرات استان را سیب‌زمینی تشکیل می‌دهد که کل صادرات در پنج ماهه اول امسال حدود 20 هزار تن بوده است.

عزیزی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده صادرات سیب‌زمینی به کشور آذربایجان، روسیه، ارمنستان و گرجستان بوده که به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه بیشترین واردات کالا به استان اردبیل شامل کائوچو، کنجاله، پنبه دانه و ماشین‌آلات بوده است، اضافه کرد: کائوچو بزرگ‌ترین واردات استان اردبیل در سال‌جاری است که از نظر ارزش واردات سهم عمده‌ای از واردات استان اردبیل را شامل می‌شود.

ایشان به کاهش 23 درصدی صادرات استان در پنج ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: ‌ارزش صادرات اردبیل 32 میلیون دلار بوده به طوریکه صادرات مصنوعات پلاستیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته به طوریکه 9 میلیون دلار صادرات این محصولات فرآوری شده را شاهد و ناظر بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار