آیین اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی ناحیه ۴ کرج

کرج(پانا) - مراسم اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی و معارفه اعضای جدید با حضو رضا صبری، معاونت پشتیبانی و امور مالی اداره ناحیه ۴، محسن خلیلی مسئول سازمان دانش‌آموزی، تعدادی از مدرسین و مربیان تشکل پیشتازان در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه دهمین دوره مجلس  دانش‌آموزی ناحیه ۴ کرج

امیر شاپوری، مربی تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی در مراسم اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی، از ارزش ها و فرصت های حاصله در مجلس دانش آموزی گفت: درمجلس دانش آموزی پنج کارگروه در مجلس دانش آموزی وجود دارد که با زیرمجموعه قرارگرفتن در مدارس می بایست گروه هایی تشکیل بدهند و کار گروه ها را مشخص و ساماندهی کنند و با گرفتن زیرمجموعه ها و نظرخواهی کردن از آنها، فکر و برنامه ها و ایده های نو و جدید به‌کار گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دانش آموزان در آینده تصمیم ساز این مملکت هستند نه تصمیم گیر، بنابراین این پنج نفر در مجلس دانش آموزی سکان دار یک کشتی و بقیه ملوان این کشتی هستند، یعنی اینکه طناب می برند، گره می زنند، آذوقه می برند، آذوقه می آورند، پس باید ناخدای خوبی باشند تا بتوانند این کشتی را به سر منزل مقصود برسانند.

این مربی تشکل پیشتازان بیان کرد: همانطور ک مقام معظم رهبری گفتند معلومات دانش آموز باید حفظش باشد نه جزو حفظیاتش، کارگروه ها باید از اعضای زیرمجموعه شان حتما استفاده کنند و به آنها اهمیت داده شود و نظرات و پیشنهادات آنها را دیده و در صورت خوب بودن به منطقه، استان و کشور انتقال داده شود.

در ادامه جلسه رضا صبری، معاونت پشتیبانی و امور مالی ضمن معارفه اعضای مجلس دانش آموزی و احوالپرسی و خوش و بش کردن با دانش آموزان،از بودن در این جمع ابراز خوشحالی کرده و از مراحل انجام کار از کاندیدا شدن، تبلیغات کردن و رای گیری و رای آوردن آنها مطالبی را بیان کردند و با ذکر خاطراتی محیطی شاد و صمیمی را برای دانش آموزان به وجود آوردند.

وی در ادامه از اعضای مجلس درخواست کرد از این فرصت بدست آمده استفاده کنند و مطالبه گری به نحو درست داشته باشند و این فرصتها را به بهره بری تبدیل کنند. اعضای گروه از حالت شعاری بیرون آمده، امکانات شهر را شناسایی کرده و جغرافیای شهر را بررسی کنند و هر مدرسه ای که در هر منطقه ای است سنجیده و در شورا از آن صحبت کنند.

صبری اضافه کرد: از اینکه در سطح کشور طرحی را مطرح کنیم در حالیکه در پس ذهنمان بدانیم که قابلیت اجرایی ندارد،حذر کنیم. از طرح های کوچک شروع کنیم و دنبال طرح های سخت و محال نرویم.

وی در پایان قول حمایت و همراهی کردن از طرح‌ها و ایده های مطرح شده در زمینه های مختلف را داد.

در ادامه جلسه متن سوگند نامه مجلس دانش آموزی توسط رئیس مجلس منطقه قرائت شد که بقیه اعضای گروه آن را تکرار کردند.

سپس رئیس اسبق مجلس دانش آموزی با بیان سخنانی تجربیات آموزنده خود را در اختیار اعضای جدید قرار داد.

در پایان جلسه، به دانش آموزان دختر منتخبی که مقام اول مسابقه مناظره را در سطح استان البرز کسب کرده بودند تقدیرنامه و جوایزی اهدا شد. همچنین تودیع اعضای قبلی مجلس دانش آموزی نیز با اهدا تقدیرنامه و جوایزی توسط معاونت پشتیبانی و مالی ناحیه انجام و عکس یادگاری نیز در کنار هم گرفته شد.

خبرنگار؛ اعظم دهشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار