رهاورد دیدار مدیرکل آموزش و پرورش فارس با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

شیراز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با حضور در وزارت آموزش و پرورش با معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت دیدار و تفاهم نامه اخذ اعتبار دولتی برای گسترش فعالیت های تربیت بدنی مدارس استان را امضا کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رهاورد دیدار مدیرکل آموزش و پرورش فارس با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

محمد خلیل عسکری در دیدار با اقایان دکتر صادق ستاری فر و دکتر محمد جعفری درخصوص گسترش فعالیت های تربیت بدنی مدارس استان گفتگو و در نهایت نیز تفاهم نامه اخذ اعتبار دولتی برای اجرای برنامه های تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وتوسعه ورزش دانش اموزی در استان را امضا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با حمایت های معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و بر اساس این تفاهم نامه مقرر گردید تعداد 14 سالن ورزشی 608 متری براساس تیپ دوم زیرنظام فضا و تجهیزات فن آوری آموزشی و همچنین 44 زمین ورزشی چمن مصنوعی درون مدرسه ای در استان فارس طراحی و ایجاد شود.

عسکری گفت: براساس این تفاهم نامه همچنین احداث 10زمین ورزشی ساحلی و 13 مدرسه پویا در استان فارس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همچنین مقرر شد بازسازی 60 فضای ورزشی شامل مواردی همچون تعمیر و تعویض کف پوش و زمین چمن مصنوعی و موارد دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی یکی از اهداف عملیاتی سند تحول بنیادین است.

وی افزود:فضاهای آموزشی و ورزشی به عنوان یکی از محیط های تربیتی نقش موثری را در ارتباط با سلامت جسمی، روحی، نشاط و سرزندگی دانش آموزان ایفا می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار افزود: یکی از مهمترین ارکان، مولفه ها و شاخص های اصلی اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت های مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه است.

صادق ستاری فر گفت:موضوع فعالیت های تربیت بدنی و ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق کمک به تامین بهسازی، بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن های ورزشی درون مدرسه ای مهم و ضروری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: این معاونت طی این تفاهم نامه به دنبال بهینه سازی، متناسب سازی فضای درون مدرسه ای شامل سالن های ورزشی سقف بلند، زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی، کلاس درس تربیت بدنی و مدرسه پویا است.

ستاری فر افزود: همه این موارد در راستای اجرای راهکار 6-6 سند تحول بنیادین با موضوع ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری و همچنین اجرای راهکار 3-14 این سند با موضوع طراحی مناسب فضاهای ورزشی در تمام مدارس و تبدیل به احسن نمودن مجموعه های دارای کاربری ورزشی به ویژه با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترنه است.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: این تفاهم نامه با دو رویکرد طراحی، متناسب سازی، بهسازی و تبدیل به احسن نمودن فضاهای ورزشی در درون مدرسه وهمچنین استفاده از اصل مشارکت و حمایت مالی در کنار اعتبارات دولتی ایجاد شده است.

محمد جعفری افزود: در این خصوص اصل مشارکت و حمایت مالی از طرف مدرسه مربوطه، منطقه و شهرستان، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، کمک های مردمی و خیرین و استفاده از ظرفیت شورای برنامه ریزی در سطح استان نیز مدنظر قرار گیرد.

دراین جلسه دکتر آیت الله دهقان سرپرست معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش فارس نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار