روانشناس بالینی:

راز خوشبختی در زندگی، تعامل متقابل پدر و مادر در خانواده است

جوادآباد (پانا) - یک روانشناس بالینی، تعامل و هماهنگی مرد و زن را در زندگی، ستون محکم خوشبختی یک خانواده دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
راز خوشبختی در زندگی، تعامل متقابل پدر و مادر در خانواده است

مالک علیرضایی دکترای روانشناسی بالینی در کارگاه توانمندسازی اولیا در دبستان دخترانه کوثر منطقه جوادآباد، بیان کرد: کودکی ما با کودکی فرزندانمان به کلی فرق می‌کند. کودکان امروزی بسیار وابسته هستند، خدمات پدر و مادر را نادیده می‌گیرند، تشکر از والدین را بلد نیستند؛ این کودکان در آینده خیلی دچار مشکل می‌شوند. مهمترین علت اینکه فرمان پذیری کودکان پایین آمده است، ضعف پدر و مادر خانواده است.

علیرضایی در ادامه با اشاره به اینکه خانواده یک واحد عاطفی درهم تنیده است و به شدت روی هم تاثیر می‌گذارند ادامه داد: اینکه پدر از صبح زود تا پایان شب درگیر باشد بزرگترین آسیب برای جمع خانواده است. همسر این مرد، ارتباط عاطفی خود را با همسرش از دست می‌دهد. دختر این خانواده برای کمبود این محبت و عاطفه به بیرون از خانه پناه می‌برد. پسر این خانواده بدترین جایگزین را برای پدرش پیدا می‌کند که همان دوستان هستند که خدا کند بهترین باشند که اگر بدترین باشند آینده خود را تباه می‌کند.

این روانشناس بالینی در ادامه افزود: مادر یک خانواده می‌تواند به تنهایی ستون خانه باشد اما این ستون نیز باید در یک خاک محکم بنا شود. اگر مادر از نظر عاطفی و روحی از طرف همسر تامین شود، می‌تواند در غیاب پدر مدیریت خانواده را به عهده بگیرد. قاطعیت در خانواده حرف اول را می‌زند؛ قاطعیت زورگویی نیست، بلکه مهربانی است، مهربانی همراه با قدرت است. قاطعیت و مهربانی دو بال تربیت فرزندان است.

مالک علیرضایی در پایان تکنیک‌های قاطع بودن را برشمرد و راز خوشبختی را تعامل پدر و مادر در خانواده دانست.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار