در گفت‌وگو با پانا؛

پانته‌آ سیروس: پیچیدگی‌های نقش «روناک» عین زندگی بود

برای این بازیگر شدم که به زنان ایران بگویم دردهایی را تحمل نکنند/ خیلی خوشحالم نقش «روناک» را بازی کردم/ نباید اصالت‌مان را گم کنیم

تهران (پانا) – پانته‌آ سیروس بازیگر سریال «آتش در گلستان» درباره ایفای نقش در این سریال تاریخی می‌گوید تاریخ برای من ارزش و اهمیتی بسیار دارد و نقش تاریخی بازی کردن، خودش تبدیل به تاریخ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پانته‌آ سیروس: پیچیدگی‌های نقش «روناک» عین زندگی بود

پانته‌آ سیروس بازیگر سریال تلویزیونی «آتش در گلستان» که از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون پانا درباره ایفای نقش در این سریال و شکل‌گیری شخصیت «روناک» در آن، بیان کرد: «یک سال برای نقش «روناک» زحمت کشیده‌ام و حتی گاهی نیز مجبور شدم این نقش را با نقش «گوهر» در سریال «برف بی صدا می‌بارد» همزمان اجرا کنم. به دلیل اینکه شخصاً دوست دارم و سعی می‌کنم خردمندانه رفتار کنم و خرد را پیگیر باشم. زمان طولانی نیست که در سینما و تلویزیون حضور دارم اما برای این آمدم که چیزی را بگویم و حرف برای زدن دارم، چراکه از زنان جامعه‌ام دردم آمد و دلم خواست زد.»

وی افزود: «ما نباید اصالت‌مان را گم کنیم، وقتی اصالت از دست می‌رود آرام و قرار نداریم و نمی‌دانیم چه کنیم. برای اینکه اصالت را حفظ کنیم و حتی با آن آشنا شویم، چاره‌ای جزء بازگشت به ادبیات و خانه و خانواده نداریم. این رویکرد باعث می‌شود وقتی ایفای نقشی را که برعهده دارم، با این رویکرد به آن بپردازم.»

سیروس درباره ایفای نقشی تاریخی و اداراک و احساساتی که درگیر آن شده است، توضیح داد: «شخصیت «روناک» بالا و پایین‌های بسیاری دارد و در تضادها و دوراهی‌های احساسی عجیبی قرار می‌گیرد و این شرایط او، عین زندگی که امروز با آن مواجهیم، بود. مردم ما امروز نیز شرایط مساعدی ندارند و مردم آن زمان نیز در شرایط سخت، از خودشان ایستادگی نشان دادند و این ایستادگی، از پیشینه و تاریخ می‌آید. تاریخ برای این است که انسان به خود ببالد و وقتی به خود می‌بالد، به یکسری اتفاقات و شرایط تن نمی‌دهد. بنابراین تاریخ برای من ارزش و اهمیتی بسیار دارد و نقش تاریخی بازی کردن، خودش تبدیل به تاریخ می‌شود. واقعیت این است زندگی همیشه به فراخور جایی که در آن قرار داریم، بالا و پایین‌هایی دارد که مجبور هستیم با آنها سر کنیم. خیلی خوشحالم که نقش «روناک» را بازی کردم، چراکه روناک خیلی جنبه‌های مختلف یک انسان را با ضعف‌ها و قوت‌هایش به من نشان داد.»

وی اظهار کرد: «من در دارودسته آدم‌های ماجراجو به حساب می‌آیم و برای ماجراجویی اقدام هم خیلی کارها کرده‌ام و فقط در خیالم نبوده است و خیلی کارهایی که کسی انجام نمی‌داد من انجام داده‌ام؛ برای مثال زمانی که هر کسی دوست داشت با برج ایفل عکس بگیرد، من با کوله پشتی‌ام به برزیل و کوبا رفتم. تجربه کردن را آغاز کردم و با وجودی که کوهنورد نیستم، به دماوند و علم کوه رفتم و انگار زندگی من را به این سمت کشاند. پدرم طبیعت‌گرد بود و رفیق راهش بود و من هم پیرو آنها هستم.»

بازیگر نقش «روناک» در سریال «آتش در گلستان» درباره تجربه مجدد همکاری با پرویز شیخ طادی گفت: «با آقای شیخ طادی قبلاً با سریال «بانوی سردار» همکاری داشتم که در آن سریال نیز نقش اصلی را عهده‌دار بودم. ما بی نهایت به افکار هم نزدیک بودیم، چراکه هم در «بانوی سردار» با هم بسیار گفتگو می‌کردیم و هم چندین برابر آن سریال، در «آتش در گلستان» گفتگو داشتیم و بیشتر از آن سریال، کار را با مشورت من جلو بردند و نگاه کارگردانی خودشان را در دکوپاژ، زوایای دوربین، لنز و سکانس‌ها اعمال می‌کردند.»

سیروس در پایان با بیان اینکه تعامل کارگردان با بازیگران در طول کار دیده می‌شد، بیان کرد: «آقای شیخ طادی با بازیگران دیگر نیز چنین تعاملی داشتند و این مورد تنها برای من نبود. حضور در کنار آقای شیخ طادی، کلاس درس به حساب می‌آید و من نیز از تمام فرصتی که در اختیارم گذاشت، نهایت استفاده را بردم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار