مردم شهر بهنمیر در تدارکات عید نوروز

بهنمیر (پانا) - همزمان با فراگیری ویروس امیکرون اما مردم شهر بهنمیر در مازندران، در پنج شنبه بازار این شهر جمع شده و در تلاطم خرید و فروش اقلام عید هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم شهر بهنمیر در تدارکات عید نوروز

پنجشنبه بازار بهنمیر، بازاری قدیمی است که از یک قرن پیش تا به امروز دست فروشان در روز پنجشنبه دور میدان این شهر بساط خود را پهن می‌کنند، این بازار از رونق خاصی برخوردار است و مردم نیز به قصد رفع نیاز و خرید اقلام مورد نظر به آنجا می روند و هر سال نزدیک به عید نوروز، جمعیت زیادی از جمله شهرهای همجوار نیز با شور و همهمه به آنجا می‌روند.

حال با شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه تعداد جمعیت کمتر شده تعداد دست فروشان نیز کاهش یافته است و نزدیک به عید همان جمعیت اما با رعایت پروتکل های بهداشتی و با فاصله از هم به خرید می پردازند.
این بازار هفتگی بدون واسطه و دلال است. مردم هر آنچه که از زمین هایشان به دست می آوردند با قیمت کم می فروشند.
دست فروشان از صبح روز پنجشنبه بساط خود را پهن کرده تا غروب اقلام خود را به مردم عرضه می‌کنند.
پنجشنبه بازار بهنمیر سالیان سال است که به وسعت یک هکتار برپا می‌شود و دست فروشان با اعتقاد به اینکه قیمت بازار باید نسبت به جاهای دیگر کمتر باشد روزی خود را بدست می آورند.
هرساله نزدیک به عید نوروز علاوه بر بازار هفتگی و مردمی که در تدارکات عید قرار می‌گیرند، شهر به دستور بخشدار زینت داده شده و وسط میدان را گل کاری می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار : سیده مریم قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار