یک استاد دانشگاه در حوزه تربیت:

برای موفقیت در حوزه تربیت، باید فرزند زمانه خود بود

رودهن (پانا) - یک استاد دانشگاه در حوزه روانشناسی و تربیت، تربیت نسل امروز را فعالیتی جهادگونه معرفی کرد، طوری که فعالان این حوزه برای موفقیت در تربیت و پیشبرد اهداف خود، لازم است بدانند که باید فرزند زمانه خود باشند، این‌گونه می‌توانند دانش‌آموز را بشناسند و قضاوت نکنند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برای موفقیت در حوزه تربیت، باید فرزند زمانه خود بود

جلسه ضمن خدمت جهاد تبیین و سیر تربیت اسلامی دانش‌آموزان ویژه مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران منطقه رودهن با سخنرانی سعید عزیزی، متخصص این حوزه و استاد دانشگاه، زهرا رستمی مدیر و شورای معاونین آموزش و پرورش رودهن و سید احمد الهی نیا، معاون پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد.

در این جلسه سید احمد الهی نیا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودهن نیز گفت: فعالین حوزه تربیت اسلامی باید خود را مجهز به موضوعات و مطالعات تخصصی و به روز حوزه تربیت دانش‌آموزان کنند تا بتوانند اثر‌گذاری فعالیت‌های خود را در مدارس بالا ببرند.

همچنین زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه تصریح کرد: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی با شایعه‌پراکنی و تبلیغات ضد انقلابی به دنبال این هستند وضعیت را در کشور ناآرام کنند و مانع پیشرفت انقلاب شوند که ما باید با همکاری یکدیگر و کمک مربیان پرورشی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مانع انجام این کار شویم.

وی بیان کرد: متاسفانه دشمن با تبلیغات خود جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده و می‌خواهد هویت اصلی آن‌ها که بخشی از آن در فرهنگ و بخشی در مذهب ما است را از جوانان بگیرد و زمانی که هویت دانش‌آموزان‌ از بین برود دیگر کارهای تربیتی تاثیر محسوسی نخواهد داشت. این جا است که ما باید به جهاد تبیین دقت نظر زیادی داشته باشیم.

تفاوت نسلی، همان تفاوت انواع هوش‌ها است

ژسعید عزیزی استاد دانشگاه در این نشست عنوان کرد: وقتی صحبت از تفاوت نسلی به میان می‌آید در واقع به تفاوت هوش‌ها باید توجه شود. نسل قدیم هوش ذهنی پایین و هوش اجتماعی بالا بود و در نسل جدید دقیقا برعکس شده است. هوش ذهنی و قدرت تجزیه و تحلیل و استدلال به شدت در کودک و نوجوان افزایش یافته است اما چون هوش اجتماعی همسو و هم‌تزار با آن رشد نکرده باعث ایجاد شکاف و تضاد نسلی می‌شود و بدون تسلط به این موضوع اگر دانش‌آموز یا فرزند خود را مورد قضاوت و سرزنش قرار دهیم، بدون شک‌به مشکل برخواهیم خورد و روز به روز این اختلاف بیشتر خواهد شد.

وی گفت: نسل قدیم نقل‌محور بود ولی نسل امروزه عقل‌محور است و هر سوالی که از من و شما و پدر و مادر می‌کند با تحلیل می‌خواهد و در ذهن خود آنالیز می‌کند که متاسفانه در جامعه امروزی به این نسل، نسل بی‌ادب گفته می‌شود، در صورتی که اگر علم و مهارت لازم را کسب کنیم با همین به اصلاح بی‌ادبان می‌شود به اهداف خود رسید.»

مقایسه بین دو نسل نباید انجام شود

این استاد دانشگاه تصریح کرد:« اولیا و مربیان باید بدانند که به هیچ وجه نباید نسل جدید را با نسل قدیم مقایسه کنند، چراکه نسل امروز بسیار قانون گریز است و مثلا از نوشتن مشق و تکلیف بیزار است و این نشانه بالا بودن هوش ذهنی نسل امروزی است و چون درس را زیاد می‌فهمد نمی‌نویسد نه به این علت که نمی‌فهمد و امروزه اگر فردی به ریاضی پزشکی علاقه داشته باشد عربی نمی‌خواند چون دلیلش این است که در زندگی برایم کارایی ندارد، که کاملا درست است.»

سعید عزیزی ادامه داد:«فعالیت و مسیر تربیتی‌مان را در مسیر خدا باید قرار دهیم و با عزمی راسخ و استوار برای تربیت این نسل و کمک‌به آن‌ها قدم برداریم و بدانیم این نسل، قرار است تحولات عظیم و شگرفی در جهان بیافریند و ما باید در این زمینه یاریگر باشیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار