۶ سالن ورزشی سر پوشیده و ۳۹ چمن مصنوعی در آذربایجان غربی احداث می شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طی تفاهم نامه وزارتی، ۶ سالن ورزشی سر پوشیده و ۳۹ چمن مصنوعی در مدارس و اماکن ورزشی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی احداث می شود.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۶ سالن ورزشی سر پوشیده و ۳۹ چمن مصنوعی در آذربایجان غربی احداث می شود

تفاهم نامه احداث ۶سالن ورزشی سر پوشیده و ۳۹ چمن مصنوعی توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

«جواد جنگی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص این تفاهم نامه اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، بهینه سازی و متناسب سازی فضای درون مدرسه ای در راستای اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین با موضوع ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری و طراحی مناسب فضای ورزشی در تمام مدارس با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی یکی از اهداف عملیاتی سند تحول بنیادین است؛ خاطر نشان کرد: فضاهای آموزشی - ورزشی به عنوان یکی از محیط های تربیتی، نقش موثری در ارتقای سلامت جسمی، روحی، نشاط و سرزندگی دانش آموزان ایفا می نماید .

جنگی با اذعان به اینکه از مهمترین ارکان اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت های مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه است؛ ادامه داد: موضوع فعالیت های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش آموزان از طریق کمک به تامین، بهسازی ، بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن های ورزشی داخل مدارس مهم و ضروری می باشد.

گفتنی است تأمین اعتبار این تفاهم نامه، به مبلغ 105 میلیارد ریال از سوی معاونت تربیت بدنی وزارت متبوع محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار