پویش «به عشق مهدی» با محوریت جشن‌های مردمی نیمه شعبان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - شبکه سه سیما به مناسبت میلاد امام عصر(عج) پویش «به عشق مهدی» را با محوریت برگزاری هرچه بهتر جشن‌های مردمی نیمه شعبان برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش «به عشق مهدی» با محوریت جشن‌های مردمی نیمه شعبان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، سیدمحمد حسین میری مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما گفت: پویش «به عشق مهدی» از روز چهارشنبه 18 اسفندماه 1400 آغاز می شود و تا عید بزرگ نیمه شعبان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که میلاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) از مناسبت‌هایی است که امکان تبلور و تاکید بر شخصیت حاضر و ناظر آن حضرت را فراهم کرده است، تصریح کرد: نام گذاری نیمه شعبان به نام روز مستضعفین، فرصت مغتنمی برای دستگیری از محرومان و کمک به مستضعفین است و باید از این فرصت بهترین بهره را برد.

میری تاکید کرد: پویش «به عشق مهدی» در کنار تشویق آحاد مردم که جوانان و نوجوانان به آذین بندی و برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن دینی، برای جریان سازی اجتماعی و رسانه‌ای در راستای تقویت حس امید و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه و گره گشایی و کمک به افراد نیازمند نیز برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر این که یکی از اهداف راه‌اندازی این پویش، تعیین و تثبیت روز نیمه شعبان به عنوان نماد دستگیری و گره‌گشایی در جامعه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این پویش بتواند زمینه ساز مشارکت بیشتر مردم عزیزمان در کمک به همنوعان و تقویت حس نوع دوستی را فراهم کند.

مدیر گروه معارف شبکه سه ادامه داد: با توجه به‌ اینکه محور اصلی این پویش، آذین بندی، چراغانی، برگزاری جشن های مردمی نیمه شعبان، برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان و نورافشانی و... است، مردم عزیز می توانند از سراسر کشور عکس ها و ویدیوهای خود را با این مضامین ارسال کنند.

وی ادامه داد: هر شب عکس ها و فیلم های منتخب مردمی از شبکه سه سیما به نمایش درمی آید و به قید قرعه بهترین ها انتخاب و به رسم یابود جوایز نقدی به ایشان اهداء می شود.

میری در ادامه گفت: در روز نیمه شعبان نیز ویژه برنامه ای برای معرفی برگزیدگان نهایی پویش و بهترین فیلم ها و عکس ها روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

مدیر گروه معارف شبکه سه سیما در ادامه از پوشش اخبار مربوط به برگزاری یک کارزار بین‌المللی خبر داد و گفت: این کارزار از مراسم و تجمعات خارج از کشور از ملل مختلف تصاویر و گزارش هایی با موضوع امام عصر (عج) و منجی موعود را تهیه خواهد کرد تا از آنتن شبکه سه به تصویر درآوریم.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان عزیز می توانند فیلم ها و تصاویر خود را به شماره 09900069600 ارسال و یا در فضای مجازی با هشتگ #به عشق مهدی منتشر کنند. تا روز نیمه شعبان، به ۳۱۳ نفر از شرکت کنندگان در این پویش جوایز نقدی اهدا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار