آئین افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی استان قم در فضای مجازی

قم (پانا) - آئین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان قم در بستر شاد، صبح امروز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آئین افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی استان قم در فضای مجازی

آئین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان قم در بستر پیام رسان شاد، صبح امروز همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.

در ابتدای این آئین که از بستر شبکه شاد نیز پخش می شد، «علی اکبر شفیعی» رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان قم، طی سخنانی اظهار کرد: برنامه ریزی ما برای حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی بود ولی با وجود ویروس کرونا امسال حضور دانش آموزان به صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: مخاطب اردوهای راهیان نور مجازی پایه های متوسطه اول و دوم و تعداد بیست هزار نوجوان است که درس آمادگی دفاعی را می گذرانند.

شفیعی ادامه داد: در راهیان نور سال گذشته تعداد ۱۲۰ هزار دانش آموز به صورت برخط از ۶ منطقه عملیاتی دفاع مقدس بازدید داشتند و برنامه‌های ۴۵ دقیقه تا یک ساعت را شاهد بودند.

وی با ارائه گزارشی از برنامه های راهیان نور مجازی امسال گفت: امروز روایتگری از مناطق عملیاتی هویزه، طلاییه و شلمچه و فردا نیز از مناطق عملیاتی بیت المقدس، فکه و فتح المبین را تدارک دیده ایم.

شفیعی گفت: این مناطق و یادمان ها گنجینه تمام ناشدنی هستند و باید از این ظرفیت ها برای فرهنگ سازی در نسل جوان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال تحریف جنگ است و نباید بگذاریم به مقصود خود برسد؛ ضرورت دارد دانش آموزان از زبان راویان اصلی، اطلاعات جنگ و دفاع مقدس را دریافت کنند که اگر این مهم انجام نشود، دشمن روایت دروغ خود را بیان و جای جلاد و شهید را عوض می کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان قم با تاکید بر اینکه راهیان نور فقط روایت شهدا نیست، بلکه ترویج فرهنگ ایثار و سیره شهداست، خاطرنشان کرد: این اردوها بهترین راه انتقال مفاهیم دفاع مقدس و انقلاب به نسل جوان است چرا که این جوانان هستند که از انقلاب دفاع می کنند.

وی گفت: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی را از جوانان جدا کند ولی نمی داند که شهدا با روح و جان و جسم مردم عجین شده اند و این اردوها خنثی کننده توطئه دشمنان است.

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز گفت: شهید حجت الاسلام ضابط تاسیس کننده موسسه روایت سیره شهدا بعد از هر جلسه، کنار قبر شهید زین‌الدین می آمد و گزارش کار خود را به وی می داد.

وی افزود: آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا» یعنی این که فکر نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه زندگانی هستند که نزد خدا روزی می‌خورند و شاهد جلسه ما نیز هستند.

رحیمی ادامه داد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، تاکید دارند جوانان باید گذشته تاریخ انقلاب را خوب بشناسند، مرور کنند و این گذشته را از اهلش فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه هر یک از شهدا روایتگر تاریخ انقلاب هستند، گفت: شهدا برای ما دو پیام دارند، اول اینکه انقلاب با چه سرمایه ای به دست آمده و دوم اینکه چه کسانی باید حافظ انقلاب باشند و آن جوانان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در بیست و پنج نقطه خطاب به جوانان سخن می گویند.

وی ادانه داد: اینکه میانگین سنی شهدا از ۱۹تا ۲۳ سال است، نشانگر این است که جوانان حرکت دهنده جامعه اسلامی هستند.

رحیمی گفت: هدف ما از برگزاری و پخش مجازی راهیان نور این است که روایت شهدا از راویان اصلی منتقل شود تا تحریفی در انتقال مفاهیم و سیره شهدا ایجاد نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله راه شهیدان ادامه یابد و پرچم انقلاب از دست مقام معظم رهبری به دست امام زمان(عج) سپرده شود.

این آیین با مولودی خوانی و ذکر توسل مجید کدخدایی مسئول تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان قم به مناسبت روز جانباز پایان یافت.

در آئین فوق، محمد صفاییان و بهمن آزاد رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و شهرستان جعفرآباد به همراه معاونان و کارشناسان این دو اداره، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، فرماندهان حوزه یک بسیج دانش آموزی خواهر و برادر و جمعی از دانش آموزان بسیجی حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار