یوسف نوری تاکید کرد

باید آموزش و پرورش را مردمی کنیم

باید در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین که خواسته مقام معظم رهبری است به صورت جدی گام برداریم/ تعریف دقیقی از شورای عالی آموزش و پرورش وجود داشته باشد/ باید وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش از هم تفکیک شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وظایف شورای عالی آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین دانست و گفت ضرورت دارد تعریف دقیقی از شورا و حدود اختیارات آن وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
باید آموزش و پرورش را مردمی کنیم

یوسف نوری در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: دانش‌آموزان باید در بافت زنده مدرسه دارالفنون حضور یابند و از این مکان فقط برای برگزاری همایش‌ها استفاده نشود.

وی افزود: اگر در دارالفنون معلمان، دانش‌آموزان و دانش پژوهان تردد نداشته باشند چه ارزشی دارد، بافت‌های قدیمی باید زنده شوند.

نوری با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش سابقه طولانی دارد ادامه داد: تصمیم گیری و تصمیم سازی دو وظیفه اعضای کارگروه‌هاست. یکی از مهم ترین کارهای شورا سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش رییس جمهور است. باید وظایف این دو شورا از هم تفکیک شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید تعریف دقیقی از شورا و حدود اختیارات آن وجود داشته باشد گفت: ریاست جمهور به این شورا اهتمام ویژه دارند که ستودنی است. انتظار من از شورا مفهوم شناسی و تفکیک جایگاه شورا است.

نوری در پایان تاکید کرد آموزش و پرورش را مردمی کنیم و از افراد بیرون این وزارتخانه در اجرای برنامه‌ها کمک بگیریم. باید در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین که خواسته مقام معظم رهبری است به صورت جدی گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار