عضو شورای شهر تهران تذکر داد؛

کانال‌های آب باید زیرزمینی ساخته شوند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران طی تذکری در خصوص غرق شدن کودکی در کانال آبی در شهر ری گفت بیشتر این کانال‌های آبی در ارتفاع هشت متری و با دیواره‌های خاکی ایجاد شده است که بسیار خطرناکند و البته راه حل مشکل کانال‏‌ها حفاظ بتونی نیست بلکه کانال‌ها باید زیر زمینی ساخته یا روی آن‌ها سرپوشیده شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کانال‌های آب باید زیرزمینی ساخته شوند

سید محمد آقامیری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در تذکری نسبت به راون آب ها و کانال های آبی سطح شهر اظهار داشت: در راستای پیگیری ماجرای فوت دختر چهارساله در کانال آب، دیداری از محله خاورشهر داشتیم که این کانال از انتهای این شهرک عبور می‏کند. این کانال در ارتفاع هشت متری در یک دیواره خاکی ایجاد شده است و خطر دیگری هم که وجود دارد اینست که هرگاه کانال سرریز می‏کند، چند کوچه به ارتفاع یک متر به زیر آب می‎رود. اما راه حل مشکل کانال‏ها حفاظ بتونی نیست، بلکه کانال باید زیر زمینی ساخته و مدفون شود.

آقامیری افزود: این کانال های آبی آنقدر خطرناک است که سه لاشه سگ در آنجا مشاهده کردیم که تازه از آب بیرون کشیده بودند و این نشان میدهد سگ که حیوان چابکی است نیز در این کانال غرق می‎شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر هم بوی بد آب کانال و حضور حشرات موذی است که آرامش را از مردم منطقه گرفته است. شرکت خاکریز آب زیر مجموعه معاونت عمران در سال گذشته شکایتی را از شرکت آب و فاضلاب مطرح می‏ کند که طبق آن، ورود فاضلاب در 886 نقطه از روان ‏آب‎های شهر تهران احصاء می شود. بر اساس آن شکایتی به مراجع قضایی ارسال و شرکت آبفا محکوم می شود که بر اساس آن تا آبان ماه 1400 فرصت دارد این نقاط را ببندد و از ورود آب فاضلاب به آب‏های سطحی جلوگیری کند. متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است و در حال حاضر آب این کانال ها کاملا سیاه است و همین نشان می‎دهد که فاصلاب وارد آن می‏شود. این درحالیست که به گفته اهالی ساکن کناره این کانال آبی در دهه هفتاد آب این مسیر زلال و آری از هرگونه آلودگی به این وضوح بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار