بررسی ۸ فرمان خودرویی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا؛

نجفی‌منش: قیمت بازاری خودرو با 8 فرمان رئیس‌جمهوری کاهش می‌یابد

مهم‌ترین بند دستوری رئیس‌جمهوری، بند هشتم است

تهران (پانا) - رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو با اشاره به اینکه 8 فرمان رئیس‌جمهوری می‌تواند بر کاهش قیمت بازاری خودرو اثرگذار باشد، عنوان کرد که مهم‌ترین بند این 8 فرمان بندی است که دستور واگذاری مدیریت تولید خودرو را به بخش خصوصی صادر کرده است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نجفی‌منش: قیمت بازاری خودرو با 8 فرمان رئیس‌جمهوری کاهش می‌یابد

بعد از نارضایتی مردم از وضعیت خودروی داخلی و گلایه‌ای که چندی پیش مقام معظم رهبری از این حوزه عنوان کردند، رئیس دولت سیزدهم به‌ صورت سرزده از شرکت ایران‌خودرو بازدید کرد و بلافاصله 8 فرمان فوری برای نجات تولید خودروی داخلی صادر شد.

در یکی از این بندها موضوع خداحافظی با مدیران دولتی مطرح شده است. رئیس دولت سیزدهم در بند هشتم اعلام کرد: «‌واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیردولتی تعیین تکلیف شود.» و از سوی دیگر بعد از این دیدار بسیاری از کاهش قیمت خودرو در آینده نزدیک سخن گفتند.

قیمت کارخانه‌ای خودرو کاهش ندارد اما بر بازار اثر دارد

«محمدرضا نجفی‌منش»، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو درباره تأثیر 8 فرمان رئیس‌جمهوری بر کاهش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد: «قیمت کارخانه‌ای خودرو قاعدتاً باید افزایش هم داشته باشد زیرا اکنون 100 هزار میلیارد تومان زیان انباشه کارخانه‌هاست. مسئله این است که یا دولت باید در این موضوع بودجه بگذارد یا اینکه قیمت را واگذار کند تا بر اساس قیمت تمام‌شده این کار انجام شود تا در بازار این موضوع کاهش قیمت رخ دهد.»

مهم‌ترین بند دستوری رئیس‌جمهوری، بند هشتم است

نجفی‌منش با اشاره به اینکه مهم‌ترین بند دستوری رئیس‌جمهوری بند هشتم است، اظهار کرد: «از‌ آن 8 دستور جناب رئسی اگر بند هشتم انجام شود، قطعاً بقیه بندها هم درست می‌شود. موضوع کمیت و حتی کیفیت خودرو که مورد نظر رئیس‌جمهوری است در گرو واگذاری تولید خودرو به بخش خصوصی است که در بند هشتم مورد نظر رئیس‌جمهوری عنوان شده است.»

این کارشناس خودرو با بیان اینکه اگر این 8 دستور رئیس‌جمهوری هرچه زودتر اجرایی شود شاهد رخ دادن اتفاقات خوب در حوزه خودرو خواهیم بود، ادامه داد: «اکنون در شرایط تحریم، بخش خصوصی باکیفیت خوبی کارش را انجام می‌دهد. برای مثال گروه خودرویی «بهمن» با وجود تحریم‌ها عملکرد خوبی داشته و شکایتی از خودروسازی بهمن مشاهده نمی‌کنید. ماهیت موضوع خودرو در شرایط فعلی کشور ما اینگونه است که باید در دست بخش خصوصی باشد تا شاهد تحول باشیم. در واقع مدیر دولتی نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد چون نمی‌داند مدیریتش تداوم دارد یا خیر.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار