پزشکان مشمول مالیات شدند

مصوبه مجلس برای اخذ مالیات از سلبریتی‌ها و پایان معافیت مالیاتی مافیای کنکور

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس در مصوبه خود مقرر کردند که از درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی و حراجی آثار هنری مالیات اخذ شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پزشکان مشمول مالیات شدند

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با پیشنهاد اصلاحی روح‌الله نجابت در جزء (1) بند (ق) تبصره (6) ماده واحده این لایحه با 171 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس جزء (1) اصلاحی بند (ق) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛ معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود و معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراجی آثار هنری موضوع بند (ل) ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم فقط تا سقف دو میلیارد و 600 میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات است.

لازم به ذکر است نجابت در جریان طرح پیشنهاد خود گفت: هنرمندان عزیز ما هستند و در مجلس برای این افراد ارزش بسیار زیادی قائل هستیم اما بعضا بازیگران با درآمدهای میلیاردی از پرداخت مالیات معاف هستند.

محمدتقی نقدعلی در جریان جز(1) بند (ق) تبصره (6) لایحه بودجه در تذکری شفاهی گفت: مگر پزشکان و ستاد کرونا اعلام نکرد که اگر دز سوم واکسن را تزریق کنید تا مدتی بیمه می‌شوید، چرا در ایام نوروز کسانی که دز سم را تزریق کرده‌اند جریمه نمی‌شوند، افرادی که دز اول و دوم خود را تزریق کرده‌اند نیز نباید در ایام نوروز جریمه شوند.

وی ادامه داد: معافیت تنها افرادی که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند خلاف قانون و مبنا است، از این رو از ریاست کمیسیون بهداشت درخواست داریم تا این موضوع را به ستاد کرونا متذکر شوند.

پزشکان مشمول مالیات شدند

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، جزء الحاقی یک بند الف تبصره 12 ماده واحده این لایحه را به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه با 150 رأی موافق، 48 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن حذف کردند.

در جریان بررسی این دو جزء الحاقی نمایندگان مجلس پیشنهادات متعددی را برای اصلاح آن مطرح کردند اما مورد تصویب قرار نگرفت. به دلیل مغایرت این دو جزء با برنامه ششم توسه نیازمند دو سوم آرا نمایندگان بود که این میزان را کسب نکرد و براین اساس حذف این دو به رأی گذاشته شد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

جزء الحاقی1 بند الف تصریح می کند؛ پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، فرهنگیان، آموزگاران، دبیران، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق کمترتوسعه یافته و محروم کشور و صعب العبور و مناطق کوهستانی از پرداخت مالیات سالانه تا سقف دومیلیارد و چهارصد میلیون(2.400.000.000)ریال معاف می باشند.

همچنین نمایندگان جزء الحاقی2 بند الف تبصره 12 لایحه بودجه 1401 را بررسی و به دلیل مغایرت آن با برنامه ششم و قانون مالیات ها با 143 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن حذف کردند.

جزء الحاقی 2 بند الف تصریح می کند: اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیائی و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص بالینی تمام وقت جغرافیائی شاغل در بخش های دولتی، مشمول پرداخت مالیات موضوع این جزء به نرخ ده درصد(10%) هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار