وزش تندباد در 7 شهرستان گیلان خسارت به بار آورد

رشت (پانا) - وزش باد ۹۰ تا ۱۳۵ کیلومتری منجر به خساراتی همچون آتش‌سوزی، قطع برق و خسارت به سربندی منازل مسکونی در هفت شهرستان این استان شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
وزش تندباد در 7 شهرستان گیلان خسارت به بار آورد

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع وزش باد شدید با سرعت ۹۰ تا ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت در استان طی ۲ روز اخیر بویژه امروز جمعه گفت: در پی وزش باد شدید ۶ مورد حریق در شهرستان رضوانشهر اتفاق افتاد که ٢ مورد در شهر رضوانشهر و ٤ مورد در روستاهای بخش مرکزی بود و با تلاش های نیروهای آتش نشانی رضوانشهر مهار شده است.

امیر مرادی همچنین اظهار کرد: وزش باد شدید موجب قطعی برق مناطقی از این شهرستان نیز به صورت موقت شد که با تلاش نیروهای اداره برق برطرف شده است.

وی افزود: براساس گزارش دریافت شده از تالش نیز به دلیل سقوط درخت روی خط داخل جنگل طولارود پایین، برق ۶۳کیلوولت پونل -تالش قطع شد که اکیپ‌های عملیاتی در حال برطرف کردن رفع مشکل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان سقوط درخت در مسیر جنگل گیسوم به سمت پره‌سر باعث قطعی های مکرر برق در چندین روستا شد که فعلاً با تلاش عوامل توزیع برق تالش مشکل مرتفع شده است.

مرادی گفت: در استعلام از آتش‌نشانی و منابع طبیعی شهرستان لاهیجان نیز ۲ مورد آتش سوزی پوشش گیاهی دیشب و صبح امروز در روستاهای سوستان پشته و گردکرف (در بخش مرکزی) گزارش شده که سطحی بود و در دقایق اولیه مهار شده است. در بخش رودبنه نیز یک مورد خسارت واحد مسکونی در روستای یوسفده نیز گزارش شده است.

وی همچنین به آتش سوزی هشت باب مغازه در سیاهکل اشاره کرد و گفت: ساعت ۲ بامداد امروز جمعه هشت باب مغازه در محله اسپیلی شهر دیلمان طعمه حریق شد که بدلیل شدت حریق با مشارکت آتش نشانی های سیاهکل و دیلمان و پایگاه آتش نشانی روستای پیرکوه طی ۲ ساعت اطفاء شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، از این تعداد ۶ باب مغازه گرفتار حریق شدید و ۲ باب مغازه دچار حریق سطحی شدند.

مرادی با اشاره به آتش سوزی نیزارهای تالاب انزلی در محدوده حسن‌رود گفت: در حال حاضر آتش تحت کنترل است و تیم های امدادی برای خاموش کردن آن در این منطقه حضور دارند. برق محدوده مورد حریق بدلیل پیشگیری از حوادث احتمالی و رفع کامل خطر نیز قطع است.

وی همچنین ادامه داد: یک مورد حریق نیز در باغ فندق یکی از اهالی روستای یرشلمان اتفاق افتاد که با همت نیروی های بسیجی حوزه مقاومت دیلمان در بامداد امروز اطفاء شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به اتفاقات روی داده در رودسر نیز اشاره کرد و گفت: در پی وزش باد شدید در شب گذشته برق برخی روستاهای اشکور علیا قطع شد که با تلاش عوامل خدوم امور توزیع برق شهرستان بخش قابل توجهی از مشکلات مرتفع و شبکه اصلی برق دار می باشد.

مرادی در ادامه افزود: تعداد محدودی از روستاها هنوز با مشکل قطعی برق مواجه‌اند که عوامل امور برق در محل حاضرند و به محض بازگشایی مسیر توسط پرسنل راهداری(مسیر به دلیل رانش و ریزش کوه مسدود شده است) ادامه عملیات برق رسانی در اولین فرصت انجام خواهد شد.

مدیر کل بحران استان گفت: وزش باد در سطح شهرستان لنگرود نیز از بامداد امروز آغاز شد که به دنبال آن یک مورد حریق در روستای دیوشل اتفاق افتاد که توسط نیروهای منابع طبیعی مهار گردید،.

همچنین مرادی گفت: یک داربست واحد مسکونی در حال ساخت نیز در رشت به دلیل وزش باد شدید سقوط کرد که

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار