معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

کمیته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - چهارشنبه ایمن و ارائه مطالب آموزشی در فضای مجازی می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش خطرات و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
کمیته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال برگزار شد

ماشاالله پروین، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: کمیته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال استان با حضور نمایندگان هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی با هدف ارتقای سلامت دانش‌آموزان و کاهش حوادث و بلایا در چهارشنبه آخر سال، در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی افزود: چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های قدیمی ما ایرانیان است که در زمان‌های گذشته در حد یک آتش بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده اجرا می‌شد و هدف نهایی آن پاکسازی محیط زندگی و برطرف کردن کدورت‌های فی مابین اقوام بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب، رنگ دیگری به خود گرفته و تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده است. آتش زدن بوته‌های خشک و پریدن از روی آتش به تجمع جوانان در خیابان‌ها، آتش زدن فشفشه و منفجر کردن نارنجک و پرتاب سیگارت تبدیل شده است که می‌تواند خطرات متعددی را برای بسیاری از هموطنان عزیزمان به دنبال داشته باشد.
پروین خاطرنشان کرد: مراسم چهارشنبه سوری هر ساله با حوادث ناگواری همراه است و به کشته یا مجروح شدن گروهی از نوجوانان و جوانان می‌انجامد.

وی گفت: خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند. باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد که در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند. آموزش آسیب‌پذیری در مقابل خطرات مذکور، از اهمیت خاصی برخوردار است هشدارها ممکن است تکراری باشد، اما باید باز هم تکرار شود.

در ادامه این نشست شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی گفت: فرهنگ سازی چهارشنبه ایمن و ارائه مطالب آموزشی در فضای مجازی می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش خطرات و آسیب های چهارشنبه آخر سال داشته باشد.

وی با بیان این‌که نگاه آموزش و پرورش نسبت به این موضوع بیشتر آموزشی است، ادامه داد: البته بهتر است که خانواده‌ها هشدارهای لازم را در این خصوص به جوانان و نوجوانان خود بدهند و نظارت‌ و کنترل بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند تا هیچ اتفاق ناگواری در آستانه سال جدید برای هیچ‌یک از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیفتد.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته پس از بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های پیشگیری در روز چهارشنبه آخر سال مطالبی را مطرح و مصوب کردند تا با هماهنگی های سریع و به موقع اعضای این کمیته مصوبات را اجرایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار