آموزش و پرورش در هفته‌ای که سپری شد؛

از آغاز صدور احکام استخدام حق‌التدریسی‌ها تا خداحافظی با مدارس کانکسی

تهران (پانا) - گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی و برگزاری مراسم ویژه این مهم با حضور وزیر آموزش و پرورش، آغاز هفتمین دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام همچنین برگزاری گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به میزبانی اردوگاه شهید باهنر از جمله اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
از آغاز صدور احکام استخدام حق‌التدریسی‌ها تا خداحافظی با مدارس کانکسی

گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، 10 اسفندماه با موضوع «بررسی مسائل روز آموزش و پرورش » در اردوگاه فرهنگی - تربیتی شهید باهنر برگزار شد. در این گردهمایی یک روزه، «بودجه 1400»، «ساماندهی نیروی انسانی»، «یکپارچه سازی سامانه‌ها» و «چالش‌های آموزش مجازی و راهکارهای جبران افت یادگیری در دوره ابتدایی» مورد بررسی قرار گرفت.

تلاش برای انجام پرداخت‌های پرسنلی آموزش و پرورش تا قبل از پایان سال، آغاز صدور احکام استخدام نیروهای حق‌التدریس مشمول قانون تعیین تکلیف، تلاش برای گنجاندن نیروهای اداری در لایحه رتبه‌بندی، خداحافظی با مدارس کانکسی در سراسر کشور و اجرای طرح تغذیه رایگان برای دانش‌آموزان محروم از جمله موارد مطرح شده در این گردهمایی مهم بود.

همچنین سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان، فعال شدن سامانه ارتباط مستقیم با «سازمان آموزش و پرورش استثنایی»، پیام سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی به مناسبت روز امور تربیتی، اعطای زمین رایگان از سوی بنیاد مستضعفان برای احداث فضاهای آموزشی و پرورشی، جزئیات برگزاری اختتامیه جشنواره پاییزی «به رنگ مهر» و برگزاری پویش «اَشهَدُ اَنّ مُحَمّداً رَسُولُ الله» در شبکه شاد از جمله موضوعات مهمی بود که در هفته گذشته به تشریح آنان پرداختیم.

بخشی از جزئیات اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش را در گزارش پیش رو مرور می‌کنیم:

راه‌اندازی قرارگاه «نصیب برابر آموزشی» در سطح حوزه ستادی آموزش و پرورش

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان ضمن تقدیر از همکاری‌های قابل تقدیر این بنیاد با آموزش و پرورش، اظهار کرد توسعه «عدالت آموزشی» در مناطق محروم و دورترین نقاط کشور از رویکردهای این وزارتخانه است که همکاران تمامی تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

نوری در این مراسم از راه‌اندازی قرارگاه «نصیب برابر آموزشی» در سطح حوزه ستادی آموزش و پرورش نیز خبر داد.

آخرین جزئیات درباره صدور کد کارمندی معلمان حق‌التدریس

وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی نیز درباره موضوع صدور کد پرسنلی معلمان حق التدریس گفت این امر در حال پیگیری و بررسی است و جلسه‌ای برای نهایی شدن آن برگزار شده تا این افراد نیز تعیین تکلیف شوند.

وی در این مراسم «مربیان پرورشی» را خط‌شکن بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده و به مربی برنامه درسی تلفیقی یاد داده شود.

نوری گفت: امور تربیتی باید مطابق با سند تحول بنیادین حمایت و نقش مربی به نقش تنظیم‌گری بین تمام معلمان و مدارس که پل ارتباطی با بیرون مدرسه باشد، تبدیل شود.

تدوین «سند آمایش سرزمینی» سازمان نوسازی مدارس کلید خورد

وزیر آموزش و پرورش در نشست با هیأت مدیره جامعه خیّرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: سند آمایش سرزمینی سازمان نوسازی مدارس در راستای بررسی وضعیت سرانه فضاهای آموزشی هر منطقه تهیه خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: سرویس‌های بهداشتی مدارس باید تا پایان خرداد احداث و تحویل داده شود همچنین تغذیه رایگان در مدارس مناطق مرزی از سال آینده اجرا خواهد شد.

احیای نقش مربی و معلم تربیتی؛ دوره‌های کارگاهی توانمندسازی مربیان برگزار می‌شود

اصغر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی بر احیای نقش مربی و معلم تربیتی تاکید کرد و گفت: برای توانمندسازی مربیان دوره‌هایی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه نقش تربیتی باید در مدرسه، خانواده و رسانه احیا شود افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها و گروه‌های جهادی در دستور کار خواهد بود. تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان ابتدایی طی ۲ سال روخوانی قرآن را فرا بگیرند.

ساحت تربیت زیستی و بدنی محدود به ۲ ساعت درس تربیت‌بدنی نیست

صادق ستاری فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی و آموزشی با حضور معاونان تربیت‌بدنی و سلامت ۱۰ استان کشور با بیان اینکه ساحت تربیت زیستی و بدنی محدود به ۲ساعت درس تربیت‌بدنی نیست تاکید کرد: در سند تحول موضوع تربیت ساحت اجتماعی سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و ... مورد توجه است و دانش‌آموز مستعد ورزشکار نیز باید تمام‌ساحتی تربیت شود و پرورش یابد.

ایجاد و بهسازی سرویس بهداشتی برای ۱۰ هزار مدرسه

وی همچنین در یک پیام توئیتری نوشت: تا شروع سال تحصیلی آینده برای ۱۰ هزار مدرسه، سرویس بهداشتی ایجاد و بهسازی می‌شود.

ایجاد «شبکه معلمان» و تقویت «گروه‌های آموزشی» برای ارتقای کیفیت ارائه دروس

محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: راهبردها و برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزش دروس فارسی، علوم و ریاضی مبتنی بر تحلیل نتایج مطالعات بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

وی خبر داد «شبکه معلمان» و تقویت «گروه‌های آموزشی» برای ارتقای کیفیت ارائه دروس ایجاد خواهد شد.

استفاده رایگان دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان از مجموعه‌های ورزشی در پایان هفته‌ها

حسین شایان مسئول مجموعه ورزشی شهید‌چمران تهران با اشاره به استفاده رایگان دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان از مجموعه‌های ورزشی گفت: طرح آزادسازی فضاها و اماکن ورزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف دسترسی آسان خانواده‌ها و دانش‌آموزان به اماکن ورزشی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی خانواده‌ها و جامعه، غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به جذابیت‌های ذاتی ورزش و وجود اماکن ورزشی در آموزش و پرورش، استقبال از طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی بالا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار