احمد سنجری در گفت‌وگو با پانا

فوتبال ایران، تشکیلاتی پر سر و صدا اما فاقد ساختار است

حرفه‌ای‌شدن فوتبال در ایران زمان‌بر است/ باید از عزل عزیزی خادم ناراحت بود

تهران (پانا) - مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است فوتبال ایران برای حرفه‌ای شدن راهی طولانی را در پیش دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال ایران، تشکیلاتی پر سر و صدا اما فاقد ساختار است

احمد سنجری در گفت‌وگو با پانا در واکنش به نامشخص بودن وضعیت تیم‌های ملی فوتبال ایران در رده‌های پایه گفت: « با توجه به شرایطی که فدراسیون پیدا کرده است، نامشخص بودن تیم‌های رده پایه چندان موضوع عجیبی نیست و نباید از آن تعجب کرد. این موضوع زمانی باعث تعجب است که شما فوتبال حرفه‌ای داشته باشید اما آیا در ایران فوتبال به صورت واقعی حرفه‌ای است؟ این چه فوتبال حرفه‌ای است که پرسپولیس و استقلال به عنوان دو باشگاه اصلی و مهم کشور فقط یک تیم فوتبال در رده بزرگسالان دارند و در آنها خبری از تیم دوم نیست؟ فوتبال در ایران تشکیلاتی با سر و صدا اما فاقد ساختار است، ما در ایران هم فوتبال داریم و هم فوتبال نداریم.»

وی درباره عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال گفت:« این موضوع را باید در دو بخش بررسی کرد. اول درباره آقای عزیزی خادم که سال گذشته رئیس شدند و چند ماه بعد از ریاست عزل شدند. این سوالی است که مجمع باید پاسخ دهد که در بین 4 نفری که کاندید بودند چرا به عزیزی خادم رای دادند در حالی که حداقل از نظر کارنامه مدیریتی و فوتبالی وضعیت مصطفی آجرلو و کیومرث هاشمی بهتر بود. من طی این چند روز می‌بینم که عده‌ای از رفتن عزیزی خادم خوشحال هستند اما واقعا این اتفاق ناراحت‌کننده است و نباید رخ دهد. چنین مسائلی به بدنه فوتبال ما ضربه خواهد زد و در آینده مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند.»

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: «الان یک عده خوشحال هستند که میرشاد ماجدی به عنوان فردی فوتبالی و از خانواده فوتبال سرپرست فدراسیون فوتبال شده اما میرشاد ماجدی با 3 ماه سرپرستی چه کار می‌خواهد کند؟ اصلا مگر می‌شود با 3 ماه تحولی بزرگ در مجموعه‌ای به این عظمت و با مشکلات پیچیده، ایجاد کرد؟ وزارت ورزش باید سریع‌تر فکری به حال فوتبال ایران کند تا اوضاع از این که هست بدتر نشود.»

سنجری درباره راهکاری حل این مشکلات گفت: «تا زمانی که آدم‌های کاربلد و متخصص در فوتبال روی کار نیایند روال به همین شکل است. من به عنوان شهروندی عادی می‌دانم ترافیک بد است و باید راهکاری برای حل آن داشت اما آیا تخصصی در امر ترافیک دارم که بخواهم وارد این ماجرا شده و دخالت کنم؟ فوتبال ایران برای حرفه‌ای شدن خیلی کار دارد و باید ریشه‌ای مشکلات را حل کرد و متوجه شد که فوتبال امروز جهان بیزینس است و باید برخورد علمی با آن داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار