امام جمعه ملارد در گرامیداشت هفته امور تربیتی:

روش تربیتی مناسب در عصر فعلی، روش مبتنی بر مفاهیم اسلامی است

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد در مراسم گرامیداشت جشن بعثت و هفته امور تربیتی، بر اهمیت روش‌های تربیتی بکار رفته در مدارس و تناسب آن با مفاهیم اسلام تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روش تربیتی مناسب در عصر فعلی، روش مبتنی بر مفاهیم اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد، در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و جشن بعثت، طی سخنانی بیان کرد: بحث تربیت بحث پیچیده‌ای است، هدف انبیاء الهی و معلمان مشترک است، روش‌های تربیتی متفاوت است و ساحت‌های تربیتی خوبی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی شده است.

وی ادامه داد: سند طراحی شده جامع است و قالب مناسبی دارد اما روش‌ها بدرستی طراحی نشده است.

خوبانی افزود: هدف از خلقت انسان تقرب به خدا در اثر رسیدن به کمال است، چرا که انسان موجودی ابدی است و برنامه‌ریزی اسلام برای انسان، برنامه ریزی ابدی است، بنابراین در تربیت دانش‌آموزان باید به مولفه‌هایی توجه کنیم که انسانی جاودان و کامل در سرای اخروی را تربیت کند.

امام جمعه ملارد به روش تربیتی تکریم اشاره کرده و گفت: لازم است در تربیت دانش‌آموزان به روش‌های تربیتی توجه بیشتری کرده و با تفکر و توجه به کرامت انسانی، به پرورش دانش‌‌آموزان عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خوبانی خاطرنشان کرد: ضروری است که سازوکار تربیتی بصورت تدریجی باشد و طبق مفاهیم اسلامی طراحی شود، همچنین باید بصورت دوره‌ای نشست مشترک با خانواده‌های دانش‌‌آموزان برگزار شود و برای جلوگیرم از تعارض آن‌ها، در مورد تربیت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی هماهنگی انجام شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار