تلاش مجلس شورای اسلامی برای افزایش مستمری مددجویان

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت مستمری مددجویان کمیته امداد برای سال آینده باید حداقل 40 درصد افزاش یابد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش مجلس شورای اسلامی برای افزایش مستمری مددجویان

کمیته امداد نهادی که با هدف حمایت از «مستضعفان» به دستور بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تاسیس شد. مطالبات مددجویان به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کمیته امداد تبدیل شده است، دغدغه‌ای که در بودجه 1401 هم به آن پرداخته شده است.

در همین رابطه علی حدادی، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بارها در کمیسیون تلفیق مباحثی را در رابطه با کمیته امداد مطرح کردیم.

وی در ادامه افزود: اعتقاد ما بر این است که نسبت به عزیزان مددجو و کمیته امداد توجه ویژه‌ای بشود.

وی در رابطه با مستمری مددجویان خاطرنشان کرد: این میزان از مستمری‌ای که به مددجویان اختصاص داده می‌شود به هیچ وجه کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد! مجلس در تلاش است که با افزایش بودجه کمیته امداد، مستمری این عزیزان را نیز افزایش دهد.

این نماینده مجلس در رابطه با پیگیری افزایش بودجه کمیته امداد اظهار کرد: تمامی نمایندگان با جدیت کامل پیگیر افزایش بودجه کمیته امداد هستند. ان‌شاءالله بتوانیم رضایت کمیته امداد و مددجویان عزیز را جلب کنیم.

جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: مستمری مددجویان کمیته امداد برای سال آینده باید حداقل 40 درصد افزاش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت میزان مستمری مددجویان کمیته امداد را در لایحه بودجه با افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته و پیشنهاد کمیته امداد ۴۰ درصد بود است اما میتوان بیان کرد که این میزان افزایش نیز قابل قبول نبوده و جوابگوی معیشت این اقشار کم درآمد نخواهد بود.

وی ادامه داد: باتوجه به میزان تورم که در سال آینده نیز امکان افزایش تورم وجود دارد بایستی دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به اقشار کو درآمد داشته باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسکن مددجویان تصریح کرد: با توجه به اینکه برای تامین مساکن مددجویان کمیته امداد، دولت اعتبار لازم برای تامین مسکن مددجویان در جداول طرح جهش مسکن تعریف کرده و کمیسیون تلفیق نیز سه هزار میلیارد تومان برای مسکن مددجویان در نظر گرفته، می‌توان بیان کرد که این اقدام برای حل مشکل مددجویان کار ساز نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار