فرماندار ویژه شهرستان ری:

حسن‌آباد فشافویه با وجود تنوع مراکز تولیدی به قطب اقتصادی پویا تبدیل شده است

فشافویه(پانا) - در مراسم معارفه بخشدار جدید فشافویه، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به وجود تنوع مراکزاقتصادی و تولیدی در منطقه، فشافویه را قطب اقتصادی پویا و پیشرو منطقه خواند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حسن‌آباد فشافویه با وجود تنوع مراکز تولیدی به قطب اقتصادی پویا تبدیل شده است

به گزارش اداره روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، مراسم آیین تکریم و معارفه بخشدار فشافویه با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، دادستان شهرستان ری، امام جمعه، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر حسن آباد فشافویه، دبیر و اعضای مجمع مشورتی جوانان منطقه در سالن اجتماعات میلادنور حسن آباد فشافویه‌ برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی از طرف استاندار تهران، هادی حسین‌خانی به عنوان بخشدار جدید فشافویه منصوب شد و از کریم رئوف بخشدار سابق فشافویه‌ تقدیر و تشکر شد.

حسین توکلی‌کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، در آیین تکریم و معارفه بخشدار فشافویه اظهار کرد: توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه دنیا متفاوت بوده، چرا که مدیران باید خدمتگزاران واقعی، صادق و دلسوز برای مردم باشند.

توکلی افزود: حسن آباد فشافویه با وجود تنوع مراکز اقتصادی و تولیدی، به قطب اقتصادی پویا و پیشرو تبدیل شده است.

او پذیرش مسوولیت در شهرستان ری را دشوار خواند و گفت: باید در ری نگاه ویژه‌ای‌ در حوزه مدیریتی حاکم بوده و در کنار پرداختن به مسائل فرهنگی، مذهبی و مناسبات اجتماعی، به تغییر بافت جمعیتی بومی ری نیز توجه شود.

توکلی بیان کرد: در حوزه اقتصادی از دیرباز میل به سرمایه‌گذاری در ری بسیار بالا بوده و در حال حاضر نیز بخش فشافویه به واسطه فعالیت شهرک صنعتی شمس‌آباد با زمینه اقتصاد مقاومتی و فعالیت واحدهای تولیدی که نگاه به بیرون را از بین برده‌اند، در برخی حوزه‌ها نیاز به واردات را برطرف کرده است. ظرفیت‌سازی و زیرساخت‌های عظیمی در ری ایجاد و فراهم شده تا سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر در این شهرستان سرمایه‌گذاری و کار اقتصادی و تولیدی انجام‌ دهند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به تصویب و صدور مجوز احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری هایتک در منطقه فشافویه، افزود: ایجاد این مرکز در کنار منطقه ویژه اقتصادی، شهر فرودگاهی، شهرک شمس‌آباد و محور چرم شهر، قطب اقتصادی تأثیرگذاری را شامل می‌شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه شهرستان ری ورودی ۱۷ استان جنوبی کشور به پایتخت است، گفت: قرار گرفتن در این کریدور غرب به شرق به خودی خود اهمیت و پتانسیل‌های ری در حوزه‌های حمل و نقل، شبکه ریلی، شبکه راه، سرمایه‌گذاری و بافت جمعیتی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: با ایجاد اقدامات زیرساختی مانند راه، بزرگراه، راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت اقتصادی، حسن آباد فشافویه که پیشتر مورد بی‌مهری قرار گرفته بود به قطب اقتصادی تبدیل شده است، همچنین بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و اتصال شهرک صنعتی شمس‌آباد به راه‌آهن کشور، میل به سرمایه‌گذاری در منطقه افزایش خواهد یافت.

فرماندار ری بافت جمعیتی را از بزرگترین ظرفیت‌های ری برشمرد و تصریح کرد: شهرستان ری با حدود یک میلیون نفر جمعیت، ۶ شهر، ۹۸ نقطه جمعیت روستایی و ۵ بخش، با وسعت ۲۲۰۰ کیلومتر مربع ۳ برابر ۲۱ منطقه تهران مساحت دارد.

توکلی کجانی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای موضوعات مرتبط با فرهنگ و جمعیت در ری، بیان کرد: اولویت و نگاه دولت مردمی سیزدهم این است که مسائل کشور با روحیه مردمی به پیش رفته و اجرایی شود.

او در پایان بر ضرورت بازبینی و توجه مدیران به پروژه‌های معطل مانده تاکید و عنوان کرد: باید با بررسی بیشتر معلوم شود چرا پروژه‌هایی که سهمی از اعتبارات دولتی صرف آن‌ها شده، بلاتکلیف و نیمه تمام مانده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار