معاون ‌ستاد هماهنگی حوزه‌های علمی وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه صالح، حاصل شرح و بسط تبیین گام دوم انقلاب در مدارس است

رودهن(پانا)-معاون ستاد هماهنگی حوزه‌های علمی وزارت آموزش و پرورش، تبیین گام دوم انقلاب در مدارس را با شرح و بسط فراوان ابزاری قدرتمند برای ایجاد مدرسه صالح معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه صالح،  حاصل شرح و بسط تبیین گام دوم انقلاب در مدارس است

جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش رودهن در آستانه هفته تربیت اسلامی ویژه مربیان و معاونین‌پرورشی مدارس متوسطه برگزار شد.

زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن در این جلسه گفت: مربیان و معاونین پرورشی در مدارس ستون زنده نگه‌داشتن و حیات انقلاب هستند، آن‌ها با شناخت و معرفتی که برای دانش‌آموز ایجاد می‌کنند اهداف انقلاب را در مدارس عملی می‌کنند و نظام تعلیم وتربیت را همسو و متعهد به انقلاب در راستای یک کشور مستقل و آزاد و اسلامی هدایت میکنند و پیش می‌برند.

حجت الاسلام حسین درودی معاون ستاد هماهنگی حوزه‌های علمی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه بیان کرد: در تمام حوزه‌های نظری و عملی با همکاران همفکری انجام‌می‌شود چرا که شعار حوزه پرورشی، یک گام رو به جلو در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.

وی با اشاره بر حدیثی از حضرت امام رضا(ع) مبنی بر سه ویژگی اصلی یک فرد مومن که دارای ویژگی هایی چون رازداری، مدارا کردن با مردم و صبر کردن در برابر سختی‌ها و مشکلات است، گفت: باید تلاش کنیم این سه ویژگی را در خود نهادینه کنیم و به فرمایش امام خمینی(ره)، در هر کجا که هستیم، درست به تکلیف خود عمل کنیم در هر نقشی باید بهترین خودمان باشیم.

درودی خاطرنشان کرد: لازم است تمام برنامه‌های پرورشی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب پیش برود و هفت نکته اساسی بیانیه که شامل توجه بر علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عزت ملی، روابط خارجی بر اساس حفظ عزت و ارزشمندی ملی و سبک زندگی است، را در برنامه‌های اجرایی مد نظر داشته باشیم.

او بیان کرد: تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فن آورانه، شش ساحت مهم و اساسی برای تربیت یک نیروی کارآمد و شهروند متعهد به جامعه پیرامون خود است که وقتی آن را با آموزه‌های قرآنی، تطبیق می‌دهیم، خروجی آن پدیده‌ای بدیع به عنوان حیات طیبه را به ارمغان می‌آورد.

حسین درودی گفت: قرآن تعریف انسان و اهداف او از دستورات خالق را ترسیم و تبیین کرده و دانش‌آموزانی که در مدرسه صالح تربیت می‌شوند، می‌توانند به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم خانواده و جامعه صالح راکه بر آمده از خون شهیدان است تشکیل و امثال شهید حججی را به دنیا تحویل دهد.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان‌زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار