اخلاص مربیان شهید می‌تواند الگوی مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی باشد

کاشمر (پانا) - یک پیشکسوت امور تربیتی در جلسه شبی به یاد شهدا گفت اگر سعی شود که مثل شهیدان کار افراد فقط برای رضایت خدا باشد، در جذب دانش‌آموزان نیز موفقیت ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اخلاص مربیان شهید می‌تواند الگوی مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی باشد

عباسعلی شهابیان پیشکسوت امور تربیت، مدیر سابق کانون لقمان و برادر شهید هادی شهابیان در گفت و گو با پانا گفت: هفته کانون‌های فرهنگی و تربیتی بهانه ای است تا بتوانیم فعالیت خود را بسنجیم و در شهر ما کاشمر بهترین ملاک برای کار صحیح نزدیک بودن به اهداف شهدا بوده، شهیدان هادی شهابیان و کاظم نژاد رحیم است.
مدیر سابق کانون لقمان در مورد شهید کاظم نژاد رحیم گفت: کاظم یک دانش آموز دبیرستانی بود اما آنقدر مسئولیت پذیر و مدبر بود که به راحتی خود را در میان مربیان کانون جای داده بود و هم مربیان و هم دانش آموزان شهید کاظم نژاد رحیم را به عنوان یک مربی موفق و دلسوز پذیرفته بودند.
برادر شهید هادی شهابیان در مورد اخلاق و رفتار شهید گفت: ما مردم ایران معمولا پشت سر کسی که به اصطلاح دستش از دنیا کوتاه است جز خوبی نمی گوییم اما در مورد شهید هادی شهابیان واقعیت فراتر از این حرف هاست. شهید هادی بسیار مهربان دلسوز و ایثارگر بود و این مطلب نه فقط در سخن اطرافیان و آشنایان بلکه در عمل هنوز قابل مشاهده است. اینکه ایشان هر ماه مبلغی از حقوق خود را به نیازمندان اهدا می کرد یا اینکه بلافاصله بعد از پایان کار اداری برای رسیدگی به امور فرزندان شاهد به مرکز شبانه روزی آنان می‌رفت و بدون دریافت اضافه کار به کارهای آموزشی و پرورشی آنان می رسید حکایت از اثبات مهربانی وایثار وی با مستندات قوی دارد.
پیشکسوت امور تربیتی تاسیس کانون لقمان که اولین کانون امور تربیتی در کشور است را از مهمترین خدمات شهید دانسته و گفت: اگر به تاریخ تاسیس کانون های کشور نگاه کنیم می بینیم که تاریخ تاسیس آنها از سال 68 به بعد است یعی زمانی که شورای آموزش و پرورش کشور وجود کانون ها را تصویب کرد؛ در صورتی که کانون تربیتی لقمان کاشمر از قبل بوده و در آن کلاس‌های مختلف و متنوع برگزار می شده است. به عبارت دیگر دستورالعمل کانون‌های دو سال بعد از شهادت موسس کانون کاشمر ابلاغ شده است، بنابر این کانون می تواند به عنوان اولین کانون کشور مطرح شود و این از افتخارات کاشمر است.
شهابیان افزود: اگرچه در زمان شهیدان شهابیان و نژاد رحیم وجود کانون ها بسیار مهم و تاثیر گذار برای علاقمند کردن نوجوانان به انقلاب و اسلام بوده و آنان با شهادت خود نقطه عطفی برای این فعالیت خداپسندانه خود بودند اما در این ایام نیز وجود کانون ها برای رشد و پرورش استعدادهای نوجوانان لازم است و فعالیت مدیران و مربیان کانون ها در ساخت ایرانی زیباتر و بانشاط تر مهم است ضمن اینکه در این روزها فعالیت فرهنگی بسیار مشکل تر و شناخت دوست و دشمن بسیار سخت تر از آن زمان شده است، اما اگر مثل شهدا اخلاص و کار برای خدارا ملاک قرار دهیم می توانیم آینده سازان خوبی برای کشورمان تربیت کنیم.

خبرنگار: فرزاد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار