فردا؛ اولین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - اولین کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی با تلاش اندیشکده حکمرانی شریف، در تاریخ 4 و 5 اسفند با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی» برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ اولین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اندیشکده حکمرانی شریف، این دوره از کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی در 5 محور «قانون‌گذاری، بودجه‌ریزی، شفافیت، کارکردهای نمایندگی و نظام انتخابات » برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های این کنفرانس می‌توان به نشست تخصصی «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» با تبادل نظر مالک شریعتی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده هفت دوره از ادوار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

همچنین پروفسور Tapip Raunio استاد تمام دانشگاه تامپره فنلاند و Olivier Rozenberg دانشیار دانشگاه ساینسز پو فرانسه به صورت ویدیوکنفرانس 2 پنل تخصصی این کنفرانس با موضوعات «شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» و «امکان سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» را بر عهده دارند.

همچنین فرصت کارآموزی و ادامه همکاری در مرکز مطالعات پارلمان اندیشکده حکمرانی شریف برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

برنامه روز اول شامل نشست‌های تخصصی «تنظیم‌گری کارکرد نمایندگی مجلس» و «فرایند قانون‌گذاری حکیمانه» و برنامه روز دوم شامل نشست‌های تخصصی «الزامات تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس»، «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی»، «امکان‌سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» و «شفافیت آراء نمایندگان» است.

همچنین ۴ کارگاه سیاستی «بازیابی جایگاه مجلس در نظام بودجه ریزی ایران»، نوآوری در فرایند قانون‌نویسی و قانون‌گذاری»، «نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی» و «چالش‌های نظارت بر رفتار نمایندگان» نیز برای این دوره درنظر گرفته شده است که بعدازظهر روز دوم برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار